Wydrukuj tę stronę
poniedziałek, 10 kwiecień 2017 07:38

POSTĘP CARREFOUR NA RYNKU E-COMMERCE

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
źódło: wikimedia.org źódło: wikimedia.org

Carrefour zdecydowanym krokiem wkracza na rynek online i mobilny. Jeszcze w tym roku sieć uruchomi swój marketplace, w którym będzie zarówno operatorem, jak i jednym ze sprzedających. Startując ze swoją platformą handlową, w której będą produkty również non-foodowe, Carrefour chce rywalizować z takimi graczami jak Allegro, Amazon czy Zalando. Aby handlować poprzez platformę, sprzedawcy będą musieli opłacić miesięczny abonament wysokości 149 zł. Partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu biznesowym i atrakcyjnych warunkach współpracy, gdyż stawki prowizyjne mają wynosić 5-9% od wartości transakcji.

 Carrefour na bieżąco rozwija też aplikację mobilną. Tym razem sieć chce wypromować usługę opartą o tzw. ekonomię współpracy (ang. collaborative economy). Jest to funkcja skierowana dla osób starszych lub tych, którzy nie mają czasu na zakupy. Korzystając ze sklepu online oraz aplikacji mobilnej klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów osobom trzecim. Carrefour nagrodzi użytkowników za zrobienie zakupów w ten sposób specjalnymi bonami. Usługa będzie dostępna jeszcze w II kwartale 2017 roku.

 Kolejną nowością jest usługa Skanuj i płać. Umożliwia ona klientom natychmiastowe skanowanie produktów telefonem i dokonanie płatności mobilnej za pomocą portfela elektronicznego MasterPass.

Carrefour chce również wdrożyć aplikacje i rozwiązania cyfrowe w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami poprzez akcelerację startupów związanych z branżą retail we własnym, dedykowanym inkubatorze.

Carrefour posiada w Polsce ponad 886 sklepów w przeróżnym formacie. Poza sklepem internetowym są to hipermarkety, supermarkety, sklepiki osiedlowe, sklepy ekspresowe i specjalistyczne. Co więcej, sieć jest właścicielem 20 centrów handlowych, sieci sklepów Globi i ponad 40 stacji paliw.

Dodatkowe informacje

  • Branża: Internet, e-commerce, nowe media, Zakupy
Zaloguj się, by skomentować