Ekologiczna postawa oprócz pomocy środowisku naturalnemu może przełożyć się na wyniki finansowe przedsiębiorstw, zwiększając ich atrakcyjność na rynku konkurencyjnym. Coraz większa świadomość społeczeństwa oraz trendy sprawiają, że klienci decydują się na wybór produktów wytwarzanych w sposób zrównoważony i bezpieczny dla środowiska, a co za tym idzie firmy muszą się do tych oczekiwań dostosować.
W jaki sposób?
Na przykład poprzez energooszczędny sprzęt biurowy i papier z recyklingu, dostawców, którzy wyznają podobne ideały. Ważnym elementem jest również oszczędność energii i surowców. Niektórzy przedsiębiorcy inwestują w systemy odzyskiwania wody lub fotowoltaikę.
O coraz większym sukcesie ekologicznego podejścia świadczy między innymi wykorzystywanie kojarzących się z naturą i ekologią haseł w licznych kampaniach medialnych. Co nie zawsze pokrywa się z szczerymi intencjami firmy i ma na celu jedynie aspekty finansowe, ponieważ klientów zachęcają ekologiczne postawy. Takiego podejścia oczywiście nie polecamy, firma przez takie działanie może raz na zawsze stracić na wizerunku!
Bycie Eko posiadając dużą firmę jest jednak trudne. Przykładem są firmy podejmujące działania, w których dąży się do generowania jak najmniejszej ilości odpadów. W praktyce biznesowej jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Niemniej jednak firmy, które czynią takie starania, ale wciąż są dalekie od doskonałości, często posługują się określeniem less waste. Pamiętajmy, że nawet najmniejsze starania są ważne.
Podsumowując ekologiczna postawa w biznesie powoli staje się standardem, a strategia eco-friendly buduje zaufanie klientów i zachęca do długoterminowej współpracy. Marki, które inwestują w ekologię i przyczyniają się do jej promocji, budują solidny wizerunek oraz mają wpływ na środowisko.
Źródła: www.spolecznosc.ing.pl, www.furgonetka.pl.