Sejm RP wydał stanowisko ws. zakazu reklamy aptek. Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych jesten jest niezbędny dla realizacji zakładanego przez ustawodawcę celu, w tym sensie, że nie istnieje inny, mniej restrykcyjny środek, który pozwalałby na osiągnięcie tego samego skutku.
Wszystko zaczęło się przez skargę konstytucyjną zgłoszoną przez jedną ze spółek prowadzącą apteki. Twierdziła ona bowiem, że zakaz reklamy aptek jest niezgodny z art. 20 i 22 Konstytucji oraz ogranicza możliwość informowania o działaniach apteki lub działaniach odnoszących się do działalności apteki (np. dopłatach do cen leków) z art. 20 i 22 w związku z art. 54 ust. 1 Konstytucji.
W ocenie Sejmu, wskazany w skardze konstytucyjnej zakaz reklamy aptek jest też zgodny z art. 54 ust. 1 Konstytucji, dotyczącym wolności rozpowszechniania informacji związanych z działalnością gospodarczą podmiotów prowadzących apteki, bowiem jest zgodny z dopuszczalnym ograniczaniem praw i wolności, o którym mowa w art. 31 ust. 3 Konstytucji.