×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 863.
JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 866.
Wydrukuj tę stronę
czwartek, 27 sierpień 2015 00:00

Mała firma - wielki sukces

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dobra strategia, orientacja na rynek i przede wszystkim innowacyjność - czyli najprostsza recepta na to, jak małe przedsiębiorstwa mogą odnieść sukces.


Najistotniejszym czynnikiem w rozwoju małych i średnich firm jest zdecydowanie przedsiębiorczość. Jednak czy polskim rynku, gdzie dominują wielkie koncerny możliwe jest, by małe przedsiębiorstwa osiągnęły najwyższe szczyty? Okazuje się, że tak. Przecież to właśnie "Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanica profesjonaliści". Nie chodzi tu o kompetencje pracowników, tylko właśnie o strategię. Dzięki solidnie wykonanym działaniom można osiągnąć znacznie więcej.

Według raportów, ponad 1,6 podmiotów sektora MSP w Polsce to dominująca siła polskiej gospodarki, a aż 7 na 10 pracujących to osoby zatrudnione właśnie w tym sektorze, co oznacza, że nasz kraj jest idealnym miejscem na rozwijanie własnego biznesu. W rankingu wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, małe i średnie firmy zajmują aż 99%!

O czym muszą pamiętać osoby, które stawiają na swoją, małą firmę? Pomysł, innowacyjność i wyszkolona kadra to podstawa. Jednak w epoce, gdzie nowe technologie dominują nad wszystkimi dziedzinami życia warto skupić się na tym dziale. Strona internetowa w obecnych czasach jest najlepszą wizytówką firmy, więc trzeba o nią zadbać. Warto też zapewnić praktyczną wersję mobilną strony.

Przykładów firm z sektora MSP, które osiągnęły sukces w Polsce jest wiele. Przede wszystkim, dominują zakłady fryzjerskie, restauracje oraz usługi stomatologiczne. Jak wiadomo, te trzy grupy idealnie trafiają w ludzkie potrzeby i z tych usług zawsze wszyscy będą korzystać. W środku plasują się zakłady hydrauliczne, elektryczne oraz firmy remontowe. Jednak o sukcesie marki nie świadczy jedynie branża. Każda mała lub średnia firma może osiągnąć wielki sukces!

Zaloguj się, by skomentować