logo portal msp zlote fb500px

Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Wyszukaj

Branża

poniedziałek, 14 luty 2022 09:05

Nowe badania: 93 proc. europejskich małych firm korzysta z reklam targetowanych

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
https://pixabay.com/pl/ https://pixabay.com/pl/

76 proc. określa reklamy targetowane jako „wartościowe”, a 34 proc. jako „kluczowe”

19 stycznia 2022 r. (Warszawa) – Podczas gdy legislatorzy Unii Europejskiej rozważają propozycje dotyczące zakazu tzw. reklamy targetowanej, nowe badania pokazują, że 93 proc. europejskich małych firm już teraz korzysta z tej formy promocji. Umożliwia im ona bowiem selekcję odbiorców na podstawie ich zainteresowania produktami i usługami. Co więcej, 76 proc. respondentów nazywa reklamy targetowane wartościowymi, a 34 proc. twierdzi, że mają one kluczowe znaczenie dla ich działalności. 

– Reklama targetowana jest jedną z najważniejszych innowacji jakie miały wpływ na rozwój małych firm w ciągu ostatnich dwudziestu lat – mówi Brandon Mitchener z Connected Commerce Council (3C). – Pozwala ona nawet najmniejszym firmom znaleźć niszowych odbiorców dla swoich produktów. Co więcej, w czasach pandemii jest swoistym kołem ratunkowym dla MŚP w całej Europie. Reklamodawcy rozumieją obawy związane z prywatnością i nie chcą zrażać do siebie klientów, dlatego też reklamy targetowane są wykorzystywane tylko w przypadku konsumentów, którzy wyrazili na nie zgodę zgodnie z RODO. Warto zauważyć, że niektórzy członkowie Parlamentu Europejskiego – nie zważając na zgody udzielone przez konsumentów – nadal opowiadają się przeciwko reklamom targetowanym, pomimo tego, że dają one wyraźne i niepodważalne korzyści konsumentom i małym firmom – dodaje.

Organizacja 3C zleciła przeprowadzenie ankiety wśród właścicieli lub osób decyzyjnych w 1380 europejskich małych firmach, aby lepiej zrozumieć sposób, w jaki wykorzystywane są reklamy targetowane, oferowane przez platformy takie jak Facebook, Google, Instagram i YouTube. Członkowie Parlamentu Europejskiego wielokrotnie proponowali poprawki do Aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act – DSA), które zakazałyby reklamy targetowanej. Poszukiwali oni również alternatywnych ścieżek legislacyjnych w celu ograniczenia lub zakazania reklamy ukierunkowanej, poprzez zmianę Aktu o rynkach cyfrowych (Digital Markets Act – DMA).

Najistotniejsze wyniki przeprowadzonego badania, sprawdzającego znaczenie i korzyści płynące z reklam targetowanych dla małych firm, są następujące:

  • 93 proc. MŚP w UE twierdzi, że reklamy targetowane, które działają w oparciu o dane, są przydatne w prowadzeniu ich działalności biznesowej.
  • 76 proc. twierdzi, że są one wartościowe i ważne.
  • 34 proc. uważa, że mają one kluczowe znaczenie dla ich biznesu.
  • 39 proc. korzysta z nich, ponieważ umożliwiają dotarcie do odbiorców w wybrany i konkretny sposób (targetowanie behawioralne). 
  • 39 proc. korzysta z nich, ponieważ umożliwiają rozszerzenie działalności biznesowej poza najbliższą okolicę.
  • 36 proc. korzysta z nich, ponieważ umożliwiają kierowanie reklam wybranych produktów do wybranych i dokładnie wyselekcjonowanych klientów.
  • 40 proc. korzysta z reklam targetowanych, ponieważ są one efektywne kosztowo.
  • 24 proc. twierdzi, że reklamy targetowane są jednym z najważniejszych narzędzi cyfrowych, z których korzystają.

– Jako właścicielka małej firmy i trener biznesowy dla kobiet-przedsiębiorców, znam wartość reklamy targetowanej – twierdzi Joana Beldade z Faro w Portugalii, założycielka Digital Women Academy. – Za bardzo niewielkie pieniądze reklamy targetowane pozwalają małym firmom wybrać, do kogo chcą z nimi dotrzeć. Selekcja następuje w oparciu o upodobania, działania lub lokalizację klientów. Żadna inna forma reklamy nie ma takiego samego wpływu i zwrotu z inwestycji – dodaje. 

Metodologia:

Ankieta została przeprowadzona przez Catalyst Research w formie online wśród 1380 osób decyzyjnych w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP) w okresie od 27 grudnia 2021 r. do 10 stycznia 2022 r. Jej margines błędu wynosi +/-2,6 proc.

 

Źródło: The Connected Commerce Council (https://connectedcouncil.org

Zaloguj się, by skomentować

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Aktualności

  • 1
  • 2
  • 3
Wywiad z Michałem Brzechwą z firmy Brzechwa Sp. z o.o Sp.k.

Wywiad z Michałem Brzechwą z firmy Brzec…

Zapraszamy na wywiad z Michałem Brzechwą - właścicielem marki BRZECHWA - www.brzechwa.com.pl Wywiad znajdziecie tutaj. Brzechwa Sp...

Zmotywowani mieszkańcy kandydują do Rady - Chcą zmian!

Zmotywowani mieszkańcy kandydują do Rady…

  Mieszkańcy chcą zmian i głośno o tym mówią. W tych wyborach samorządowych do Rady Gminy...

Galerie handlowe są zagrożone

Galerie handlowe są zagrożone

Galerie handlowe są zagrożone Firma Proxi.cloud stworzyła raport, uwzględniający zachowanie niemal 766 tys. konsumentów. Co istotne—dane...

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Magda Stawska - zawód to jej pasja

Magda Stawska - zawód to jej pasja

  Magda Stawska, czyli kobieta z misją, jaką jest osiągać i realizować swój potencjał. Praktyk i teoretyk zarządzania, doświadczona menedżerka z...

Rolnicze newsy

  • 1
  • 2
  • 3
NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej.

NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie d…

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosiła, że od 15.10.2018 do 13.11.2018 można składać wniosek na...

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy nie mogą sprzedawać plonów!

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy n…

Zakaz handlu w niedzielę objął także rolników. Swoich zbiorów w ten dzień nie mogą sprzedawać...

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na bardziej ekologiczną żywność

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na…

Reforma rolnictwa ekologicznego w UE spowodowała ujednolicenie przepisów, z których niektóre wprowadzono ponad 20 lat...