Wydrukuj tę stronę
niedziela, 26 kwiecień 2020 03:05

Programiści z Warszawy chcą pomóc polskim restauratorom

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Polskie restauracje mierzą się z największym kryzysem, jaki przydarzył się branży gastronomicznej od lat. Wiele lokali przestawia się na dowóz posiłków lub sprzedaż na wynos, gdyż jedyną alternatywą jest zawieszenie działalności. Warszawscy programiści z 3e Software House postanowili wesprzeć polskich restauratorów udostępniając za darmo swoją platformę do zamówień online.

Pandemia wirusa COVID-19 to wyzwanie dla wielu gałęzi gospodarki na całym świecie. Najwcześniej wpływ koronawirusa dotknął w Polsce branżę eventową i turystyczną, natomiast zamknięcie galerii handlowych spowolniło sektor sprzedaży detalicznej. Dopiero 13 marca nadeszła gorzka wiadomość dla całej branży HoReCa - decyzją premiera, wszystkie lokale gastronomiczne mogą serwować swoje posiłki tylko w opcji na wynos, bądź na dowóz. Fragmentaryczne dane wskazują, że w obecnej sytuacji w samej Warszawie działalność zawiesiło ponad 1600 restauracji.
Jakie możliwości dowozu mają restauratorzy?

Najszybszą i najłatwiejszą ścieżką dla restauratorów było podłączenie swojego lokalu do popularnych platform pośredniczących w zamawianiu jedzenia online takich jak Wolt, Glovo, czy Uber Eats. To rozwiązanie jest dość kosztowne (platformy pobierają około 30% prowizji), ale oferuje dowozy i obecność w znanej platformie sprzedażowej.

Restauracja jednak nie ma wpływu na to, w jakim stanie posiłek zostanie dostarczony, a to ma kluczowe znaczenie dla dalszej współpracy. Dane z raportu przygotowanego przez Oracle Retail wskazują, że niemal co piąty klient (dokładnie 13 proc.) nigdy więcej nie skorzysta z oferty firmy, jeśli nie jest zadowolony z dostawy.

Restauratorzy, którzy nie zdecydowali się na podłączenie do popularnej sieci, najczęściej pozostają przy opcji zamawiania jedzenia przez telefon. W tym przypadku cały zysk z zamówienia pozostaje dla restauracji, jednak właściciel często musi przydzielić pracownika do odbierania połączeń - co również jest kosztem. Połączeń jest również więcej i przy ręcznym zbieraniu informacji może pojawić się wiele błędów.
Polacy lubią zamawiać jedzenie przez Internet

Połączenia telefoniczne nie są już postrzegane jako komfortowa forma składania zamówienia - Polacy zdążyli się już polubić zamawianie jedzenia online. Jeśli restauracji nie ma w Internecie, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klient w ogóle nie skorzysta z menu lokalu. Raport przygotowany przez Facebooka wskazuje, że 82 proc. użytkowników z pokolenia Millennialsów korzysta z sieci podczas wyboru miejsca do zjedzenia posiłku.

Kolejnym minusem zamówień telefonicznych jest ich niedokładność - osoba obsługująca zamówienie może po prostu nie zrozumieć klienta. Sam klient może także nie znać menu na tyle dobrze, by wybrać dla siebie najlepszy posiłek.

W kontekście globalnej pandemii koronawirusa istotny jest również fakt, że zamówienia telefoniczne wymagają pobrania płatności gotówkowej, co uniemożliwia dostawę bezkontaktową.

Akcja #pomagamyrestauracjom

Warszawscy programiści zaproponowali rozwiązanie dla restauratorów, które jest w pełni darmowe - webowa aplikacja do zamawiania jedzenia online dedykowana indywidualnie dla poszczególnych restauracji. Platforma została zaprojektowana na bazie doświadczeń deweloperów z firmy 3e Software House, którzy mają na swoim koncie m.in. zbudowanie webowej aplikacji do zamówień online dla sieci KFC oraz Pizza Hut.

- Wiemy, w jak trudnej sytuacji znalazła się teraz branża gastronomiczna, dlatego zrezygnowaliśmy z pobierania opłat instalacyjnych i abonamentowych na czas nieokreślony - mówi Łukasz Kolczyński, twórca Ordering Stack i Członek Zarządu 3e Software House. - Aktualnie pobieramy jedynie złotówkę miesięcznie w celach podatkowych oraz minimalną prowizję operatora płatności online, na którą nie mamy niestety wpływu. Przynajmniej do końca czerwca rezygnujemy również z prowizji od jednego zamówienia wynoszącej 1,50 zł. Skorzystanie z tej propozycji nie wiąże się z żadnym ryzykiem ani zobowiązaniem. Można zrezygnować w każdej chwili i bez żadnych konsekwencji.
Ordering Stack Delivery

 

OrderingStackDeliverySpecjaliści z 3e Software House pomagają zainstalować aplikację, skonfigurować menu i obszary dostaw oraz dopiąć wszelkie detale.

Aplikację można obsługiwać z poziomu przeglądarki - posiada wiele bezpłatnych modułów i funkcji, które pomagają w prowadzeniu biznesu. Intuicyjny moduł zaplecza biurowego (backoffice) pozwala na monitoring danych, które są dla restauratora istotne. Funkcja wyświetla dane statystyczne takie jak np. najczęściej zamawiany produkt lub danie, które generuje największą średnią wartość koszyka zamówienia. Dodatkowo rozbudowany model produktu pozwala na konfigurację zestawów złożonych (np. pizza pół i pół, niestandardowe dodatki itd).

Co bardzo ważne w kontekście zalecania Ministra Zdrowia o unikaniu płatności gotówkowych, system Ordering Stack Delivery posiada w pełni skonfigurowane najnowsze metody płatnicze online.

- Jesteśmy pełni podziwu dla restauracji, które mimo własnych trudności, wspomagają szpitale darmowymi posiłkami. Teraz my chcemy pomóc tym restauratorom za pomocą Ordering Stack Delivery - mówi Bartosz Gędziorowski, Członek Zarządu 3e Software House.

Więcej o akcji #pomagamyrestauracjom dowiesz się na stronach:

https://orderingstack.com/pomagamyrestauracjom/
https://orderingstack.com/delivery/
________________________________________
Ordering Stack Delivery został opracowany przez 3e Software House, firmę z 18-letnim doświadczeniem w tworzeniu platform zamówień oraz dedykowanego oprogramowania na zamówienie. Z usług firmy skorzystała między innymi Spółka Amrest - jeden z największych niezależnych operatorów sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzący ponad 2000 lokali gastronomicznych znanych sieci franczyzowych, takich jak: KFC, Pizzahut, Burger King, czy Starbucks.

AmRest korzysta z utworzonej przez 3e Software House platformy zamówień, w tym oprogramowania kiosku wdrożonego w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu w tworzeniu oprogramowania dla restauracji.

Tekst dostarczony przez firmę 3e Software House.

Zaloguj się, by skomentować