Wydrukuj tę stronę
czwartek, 19 styczeń 2017 06:54

PROWADZISZ MAŁĄ FIRMĘ? MOŻESZ ZREZYGNOWAĆ Z REGULAMINU WYNAGRADZANIA

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Z dniem 1 stycznia 2017 każdy przedsiębiorca zatrudniający od 20 do 49 pracowników nie podlega obowiązkowi tworzenia regulaminów pracy i wynagradzania. Wszystko to za sprawą ustawy z dnia 16 grudnia 2016 roku o zmianie niektórych ustaw.

Wejście w życie nowej ustawy nie spowodowało, że regulaminy obowiązujące w firmach zatrudniających mniej jak 50 pracowników straciły swoją moc prawną, bądź muszą zostać odwołane. Firmy mogą zrezygnować z obowiązujących regulaminów na takich samych zasadach jak dotychczas było to możliwe w przypadku, kiedy przedsiębiorca z powodu redukcji zatrudnienia nie zatrudniał już co najmniej 20 pracowników.

Podsumowując powyższe, pracodawcy którzy samodzielnie wprowadzili regulaminy, a w ich zakładach nie ma związków zawodowych mogą ogłosić, że za dwa tygodnie regulamin przestaje obowiązywać. Z kolei firmy, które wprowadziły regulaminy w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi, muszą również z nimi ustalić ich uchylenie.

Zaloguj się, by skomentować