Wydrukuj tę stronę
wtorek, 07 listopad 2017 19:35

RYNEK USŁUG KURIERSKICH ROŚNIE W SIŁĘ

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pxhere.com pxhere.com

Branża kurierska na rynku e-commerce dynamicznie się rozwija, głównie dzięki rozwijającemu się eksportowi. Eksperci  przewidują dla przesyłek krajowych coroczny wzrost liczby paczek o 11 procent, a największa dynamika wzrostu będzie dotyczyć przesyłek zagranicznych w wysokości 16 proc., przesyłek ekonomicznych będzie przybywało w tempie 18 proc., natomiast ekspresowych znacznie mniej, bo o ok. 5 procent.


Znaczny wpływ na rozwój branży ma dynamika wzrostu branży e-commerce, która notuje dynamiczny wzrost zarówno pod względem liczby przesyłanych paczek, jak i ich wartości. Sprzedawcon działającym w sieci i korzystającym z usług firm kurierskich zależy na jak najszybszym odbiorze paczki przez klienta. Klient lubi mieć możliwość wyboru alternatywnych form odbioru – placówek pocztowych lub paczkomatów.


Dla klientów ważnym kryterium są wygoda i dostępność, ale także niska cena i wysoka jakość usług. Specyfiką rynku jest stosunkowo mały rozmiar paczek i brak przywiązania klientów do jednej firmy. Kluczowe znaczenie mają jednolite zasady dotyczące kupowania, zwrotu i reklamowania towarów, obowiązujące we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Zakupy w sieci poza granicami Polski stają się coraz bardziej bezpieczne i zyskują na popularności.


Na polskim rynku przesyłkami kurierskimi zajmuje się około stu operatorów, natomiast 80% rynku zdominowane jest rpze takie firmy jak: DPD, UPS, DHL i GLS oraz Poczta Polska. Firma Let’s Deliver zaoferowała usługi podobne do tych, jakie są udziałem amerykańskiego Ubera, z wykorzystaniem głównej słabośc welkich dostawców, jaką jest czas. 


Let’s Deliver rozpoczęło swoją działalnośćod Trójmiasta, dziś działa nie tylko w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, ale także w Warszawie. Podobnie jak Uber współpracuje z prywatnymi osobami, które rozwożą po mieście paczki od nadawców do klienta, a średni czas dostawy wynosi tyko 20 minut. 


Klienci robiący zakupy w internecie będę jeszcze musieli chwilę zaczekać na zmniejszenie czasu dostaw zamawianych towarów, jednak poprawa jakości usług na pewo pozwoli sprzedawcom e-commerce na dalsze rozwzój.

Zaloguj się, by skomentować