Zewsząd napływają do nas informacje o różnorodnych konferencjach i szkoleniach biznesowych. Wydarzeń tych jest tak wiele, że trudno przeznaczyć czas na wszystkie, mimo że zachęcają nas swoją tematyką, prelegentami, miejscem i przede wszystkim okazją do rozwoju osobistego. Niestety, wiecznie zabiegani i zmęczeni, wolimy w końcu wyprostować nogi w łóżku niż dotrzeć na któreś z kształcących spotkań. Po co nam dodatkowe godziny w salach konferencyjnych z niewygodnymi fotelami? Przecież i tak uczymy się nie w teorii, a przez praktykę. Dlaczego więc warto zrezygnować z cennego czasu wolnego na rzecz kolejnego wykładu?
1. Motywacja
Każdy z nas zna uczucie zniechęcenia. Następuje ono, gdy zajmujemy się czymś przez dłuższy czas i nie przynosi nam to satysfakcji, bądź pożądanych efektów. Prawdopodobnie wpadliśmy w rutynę. Musimy zmuszać się do codziennego wykonywania tych samych zadań i spędzać w pracy kolejne nieproduktywne godziny, lub też myśleć o tym jak bardzo chcielibyśmy być gdzieś indziej. Z takim stanem rzeczy koniecznie należy coś zrobić. Konferencje to niezastąpione źródła motywacji. Prelegenci na takie wydarzenia wybierani są ze szczególną starannością. Mogą to być zarówno specjaliści w jakiś dziedzinach, ludzie sukcesu, czy też mówcy motywacyjni. Spotkania mogą odnosić się do budowania u uczestników kompetencji twardych jak i miękkich. Oferty są różnorodne. Uczestnictwo w wydarzeniu biznesowym to sposób na przełamanie rutyny i znalezienie nowych inspiracji, które sprawią, że nasza praca znów nabierze sensu, a my sami będziemy wykonywać ją z entuzjazmem. Jeśli do naszych kompetencji należy również zarządzanie ludźmi w firmie, możemy pomyśleć o wysyłaniu na takie wydarzenia swoich pracowników. Dzięki tej inicjatywie nasi pracownicy odczują, że chcemy aby się rozwijali i poświęcamy temu naszą uwagę oraz czas, czyli dbamy o nich oraz ich motywację do pracy.
2. Budowanie kontaktów
Każde wydarzenie stwarza ogromne pole dla nawiązywania relacji, które stworzą nowe możliwości dla naszych firm. Warto dążyć do synergii na gruncie biznesowym. Może się to przyczynić do większej efektywności, zmniejszenia kosztów, większej eksploracji rynku, poszerzenia grona klientów i wielu, wielu innych. O tym jak ważne są kontakty w biznesie przeczytają państwo
TUTAJ.
3. Podróże
Czasem warto poszukać konferencji czy szkolenia, które odbywa się z dala od naszego miejsca zamieszkania i przerwać naszą rutynę również za pomocą zmiany otoczenia. Większość z nas uwielbia podróżować i trudno mi sobie wyobrazić, żeby osoba przedsiębiorcza nie odczuwała chęci poszerzania swoich horyzontów w ten sposób. Dlatego też, nie powinien nas odstraszać od udziału w danym wydarzeniu fakt, że odbywa się ono w innym mieście, czy nawet kraju. Siła motywacji płynącej z możliwości połączenia pracy z podróżowaniem ma jeszcze większy potencjał, zarówno jeśli mówimy o motywowaniu nas samych, jak i naszych pracowników. Może warto nagrodzić osoby wyróżniające się w firmie wyjazdem na międzynarodową konferencję lub udziałem w szkoleniu w innym mieście.
4. Poszerzenie kompetencji
Każdy z nas chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej i wymaga tego również od swoich pracowników. Pomogą w tym zarówno konferencje, na których zazwyczaj omawia się nowe zagadnienia, które w dzisiejszym tempie rozwoju i innowacji pojawiają się non stop, jak i szkolenia dzięki którym można poprawić swoje umiejętności marketingowe, sprzedażowe, umiejętności prowadzenia negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania, radzenia sobie z problemami i stresem, pozyskiwania klientów, motywowania i komunikacji, oraz wiele innych. Wykwalifikowana kadra, która jest na bieżąco z nowinkami biznesowymi to zespół na wagę złota. Nieustanne dążenie do poznawania nowych obszarów związanych z wykonywaną pracą nie pozwala osiąść na laurach i powoduje nieustanny rozwój oraz poszerzanie kompetencji firmy.
5. Rozwój osobisty
Każdy powinien być świadomy, że sami dla siebie jesteśmy najważniejszą inwestycją w naszym życiu. Tak więc powinniśmy wkładać w nią jak najwięcej, za pomocą wszelkich dostępnych środków. Dzięki ciągłemu doskonaleniu siebie, mamy szansę wypracować niezastąpioną osobista markę, która na rynku będzie atrakcyjna nie tylko dla potencjalnych pracodawców, ale też dla klientów i współpracowników. Praca and samym sobą kształtuje nasz charakter, zmusza do opuszczania strefy komfortu i przekraczania granic. Dzięki własnym wysokim kompetencjom, stajemy się bardziej pewni siebie i dbamy o nasz autorytet w oczach innych, sprawiamy że patrzą na nas z szacunkiem. W udziale w wydarzeniach wykraczających poza nasze codzienne obowiązki powinniśmy dopatrywać się nie tylko zaangażowania w pracę, ale też czegoś co robimy dla nas samych i dla naszej osobistej marki.
Jak widać, korzyści płynących z angażowania się w konferencje i szkolenia biznesowe, jest ogrom i na pewno przeznaczony na nie czas nie będzie zmarnowany. Dla osób, którym nie uda się dotrzeć na jakieś wydarzenie pojawia się alternatywa w postaci wideorelacji, na które decyduje się coraz większa ilość organizatorów. Także, jeśli naprawdę nie możemy czasowo pozwolić sobie na uczestnictwo w atrakcyjnej dla nas inicjatywie, zachęcam do odnalezienia jej w wersji multimedialnej. Dzięki tej możliwości przejżymy bieżące wydarzenia w domu lub podczas przerwy w biurze. Interesujące kanały, które relacjonują wydarzenia biznesowe to np. Aula Polska, która na bieżąco prowadzi kanał na Youtube dostępny pod adresem
https://www.youtube.com/user/AulaPolska, czy też organizacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu -
https://www.youtube.com/user/ForumOdpBiznesu. Warto też wspomnieć o tak zwanych Ted Talks, promowanych pod hasłem „Ideas worth spreading”, które również obejrzymy na Youtube –
https://www.youtube.com/user/TEDtalksDirector, a które to są skarbnicą życiowych historii ludzi sukcesu i płynącej z nich nauki oraz motywacji.