×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 873.
JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 875.
JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 876.
Wydrukuj tę stronę
sobota, 20 czerwiec 2015 00:00

Opór przed zmianą

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opór wobec zmian i jego pokonywanie może stanowić podstawowy warunek przeżycia firmy. W każdym przedsiębiorstwie jest wiele powodów do wprowadzania zmian.

Przyczyną może być wiele:

  • Rosnąca konkurencja krajowa lub zagraniczna.
  • Klienci
  • Brak stworzonej wizji i misji przedsiębiorstwa
  • Brak poszanowania godności osobistej pracowników
  • Brak zaangażowania do pracy przez pracownikó

W dzisiejszych czasach zauważyć można, że zakończył się linearny model kariery, od gońca do prezesa. Większość z nas w swoim życiu zmieniła dwa lub trzy razy miejsce pracy. W moim przypadku było to osiem razy podczas dziesięcioletniej profesji. Tak w mniej więcej połowie w jednej firmie usłyszałam, że jestem nieoszlifowanym diamentem. Przez kolejne lata doszukiwałam się sensu i znaczenia tych słów, a w międzyczasie, dzięki odwadze w myśleniu i pielęgnowaniu twórczego myślenia wzięłam odpowiedzialność za swoją karierą zawodową.

Dziś już nie ma dożywotnich posad. Miarą rozwoju XXI wieku jest odnalezienie swoich unikatowych zdolności, w których jesteśmy najlepsi, sprawiają nam najwięcej radości, satysfakcji i przynoszą nam wymierne korzyści.
Przyszłość jest niepewna, świat nieustannie się zmienia, pojawiają się kryzysy.
Steven R. Covey studiując literaturę sukcesu z ostatnich dwustu lat dostrzegł i podzielił swoim odkryciem w książce „7 nawyków skutecznego działania", iż stosując zasady z etyki osobowości staramy się zachowywać w taki sposób, aby zachować społeczne standardy odcinając to kim tak naprawdę jesteśmy. Kreujemy swój zewnętrzny wizerunek, nie będąc ze sobą spójnym wewnętrznie. Natomiast Covey wspomniał dodając, że "etyka charakteru zakłada, że istnieją podstawowe zasady skutecznego działania i tylko Ci osiągną prawdziwy sukces i trwałe szczęście, którzy je poznają i na ich podstawie kształtują swój charakter. Spójność wewnętrzna, pokora, wierność, umiar, odwaga, sprawiedliwość, pracowitość.

Uważam, że nikt nie musi przechodzić dogłębnego zagłębiania się w siebie, żeby lepiej się poznać, lecz ważne jest aby myśleć, mówić i działać zgodnie z własnym sumieniem, być człowiekiem godnym zaufania. Menadżer, który ma poczucie własnej wartości posiada większe predyspozycje do nawiązywania wzbogacających niż toksycznych relacji z ludźmi. Podobieństwa się przyciągają, więc jeśli dobrze o sobie myślimy to podobają nam się osoby z pozytywnym myśleniem. Nathaniel Branden, podkreślał, że "im więcej świadomych wyborów i decyzji musimy podjąć, tym pilniejszą czujemy potrzebę poczucia własnej wartości". Jesteśmy lepiej przygotowani do radzenia sobie z przeciwnościami w życiu osobistym co przekłada się również na sferę życia zawodowego. W kryzysie łatwiej dostrzec wyjście z trudnej sytuacji i pobudzić kreatywność oraz zachęcić pozostałych pracowników w firmie do współpracy.
John Adair, klasyk zarządzania powiedział, że na prezesa czy na dyrektora wybiera rada nadzorcza lub zarząd, natomiast żeby zostać liderem to nominacja odbywa się w sercach i umysłach ludzi.

Rozwój osobisty to inwestowanie w rozwój swojego charakteru. Rozwój firmy zależy między innymi od ludzi, którzy dla niej pracują. Jako przedsiębiorca powinieneś mieć wizję, która pomoże zrozumieć sens włożonych wysiłków podczas wdrożenia zmian, a strategia jeśli skutecznie będzie wdrażana to przyczyni się do zrealizowania celów.

Wyobraź sobie, że Twoja firma jest płynącym statkiem. Ty stoisz za sterem i przekazujesz menadżerom swoją wizję, ich zadaniem jest przekazać i zakomunikować pozostałym pracownikom dokąd zmierzacie, jaki jest cel i sens podróży, co z tego będą mieli. Dla pracowników liniowych ważne jest to, aby uświadomić ich dla kogo pracują i czy ich włożona praca, wiedza i umiejętności są doceniane. Połowa sukcesu firmy to pracownicy, atmosfera, zaufanie i otwarta komunikacja, zrozumiały przekaz informacji. Jeśli wyznają i żyją podobnymi wartościami, którymi kieruje się firma i przestrzega je to wówczas z przyjemnością pomogą firmie wypłynąć na szerokie wody. Dlatego tak ważna jest spisana wizja i misja firmy. Wtedy masz szansę, zauważyć różnicę do tej pory nie widzialną dla twoich oczu i zmysłu tylko domysłu. Czy pracownicy pracują tylko ze względu na logo firmy czy znaleźli u Ciebie możliwość rozwoju, czują się ważni i z satysfakcją wykonują swoje obowiązki.

Ludzie w firmie to zamknięta społeczność, nie tak łatwo dopuszczają nowo zatrudniane osoby. Osoba rekrutująca, która stara się stworzyć dobrze funkcjonującą organizację pozostanie w zgodzie z wizją i misją firmy. Będzie szukała wyjątkowej osoby. Dlatego należy zmienić sposób wyszukiwania nowych pracowników, podkreślając toczące się

Coraz częściej można spotkać polskich przedsiębiorców prowadzących z sukcesem swoje firmy. Nie musimy już szukać inspiracji i przykładów za oceanem. W Polsce działa wiele przedsiębiorczych ludzi, od których doświadczenia możemy czerpać.

Wprowadzenie zmian jest nieuniknione tylko od Ciebie zależy w jaki sposób chcesz prowadzić swój biznes. Masz podane przykłady osób, które odnalazły swój unikalny sposób budowanie własnego imperium. Znajdź odpowiednią strategię dla siebie na podstawie której dokonasz wyboru między tym co już masz, a tym co chcesz mieć w przyszłości w pełni wykorzystując swoje możliwości. Oczyścić umysł, wyrzuć z niego nie potrzebne śmieci. Zmiany są dobre i warto od czasu do czasu prowadzić bilans zysków i strat wnoszonych zmian opierających się na wartościach.

Dodatkowe informacje

  • Kategorie: PR, reklama, marketing

Katarzyna Paradowska - Praktyk w doszukiwaniu się zdarzeń z przeszłości, które mają decydujący wpływ na życie. W nieustającej duchowej podróży z umysłu do serca. Obserwując otaczający ją świat dzielnie poddaje się w doświadczenie i refleksji nad tym, aby żyć w zgodzie ze sobą. Swoją postawą motywuje innych do skutecznego wewnętrznego rozwoju osobistego. Będąc zainspirowana swoim doświadczeniem prowadzi warsztaty i szkolenia by przekazać mądrość o skutecznym współdziałaniu z innymi ludźmi. Członkini Klubu Toastmasters, współorganizatorka wielu konferencji biznesowych. Pomysłodawczyni spotkań grupowych dla Kobiet, które zostały bez matki. Założycielka studium rozwoju Opensoul.

katarzynaparadowska.com.pl/ | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.