Jak wynika z ogólnopolskiej analizy cen detalicznych, przeprowadzonej przez UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupę AdRetail, z 12 cyklicznie badanych produktów, aż 9 z nich podrożało, a potaniały tylko 3. Najbardziej podrożały produkty tłuszczowe, bo aż o ponad 60%. Olej odnotował skok cenowy o prawie 80%, margaryna o 36%, a masło o 34%.
Widocznie podrożały także karmy dla psów i kotów (33% i 32%) oraz mięso (20%). Według Karola Kamińskiego z Centrum Analiz Grupy AdRetail wzrost ceny mięsa spowodowany jest spadkiem jego spożycia przez Polaków. Wpływ na to mają także pandemia i inflacja.
Ceny nabiału wzrosły o 16,2%. Wśród niego największą podwyżkę cen zanotowano przy serach (24,7%). Podrożały także warzywa – średnio o 11,2%, w tym: cebula (40%), ogórki (28,6%) czy ziemniaki (26,3%).
Źródło: https://businessinsider.com.pl