W dniach 19-24 lutego Idea Bank telefonicznie przebadał 300 osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Respondenci mieli odpowiedzieć min. czy mają własne biuro, gdzie spotykają się z kontrahentami i zajmują się zarządzaniem firmą oraz ile wydają miesięcznie na prowadzenie biura. Okazuje się, że najwięcej małych przedsiębiorców spotkania biznesowe odbywa w firmie klienta/kontrahenta (56,3%). Co piąty zaprasza go do kawiarni lub restauracji, a ponad 14% przyjmuje we własnym domu. Tam też niemal 60% badanych wykonuje czynności administracyjne związane z prowadzeniem małego przedsiębiorstwa. Większość deklaruje, że na biuro wydaje mniej niż 500 zł miesięcznie, co może sugerować korzystanie z pokoju we własnym domu, biurko wynajmowane w centrum coworkingowym, ale też po prostu brak biura w ogóle. Wyniki badania są jednoznaczne: większość małych przedsiębiorstw nie ma miejsca, gdzie można przyjmować klientów i współpracowników. Z jednej strony jest to zrozumiałe przez często wysokie koszty najmu lokalu. Z drugiej – właściciele powinni pamiętać o znanym przysłowiu: „Jak cię widzą, tak cię piszą”.