Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Newsy

Newsy

W UE obserwuje się, że rośnie liczba gospodarstw prowadzonych przez kobiety. 

Według badań średnio około 30 procent gospodarstw w całej UE jest zarządzanych przez kobiety. Występują jednak dość znaczące różnice między poszczególnymi krajami, od ponad 5 procent w Holandii do około 47 procent na Litwie. Średnia wielkość gospodarstwa rolnego zarządzanego przez kobiety wynosi 6,4 hektara, czyli mniej niż połowę z 14,4 ha w przypadku gospodarstw zarządzanych przez mężczyzn.


Średnie wyniki finansowe kobiet wvprodukcji w 2013 r. wyniosły prawie 12 tys. euro, w porównaniu do prawie 40 tys. euro dla mężczyzn. Jest to wynikiem tego, że rolniczki kontrolują tylko 12 procent ziemi, a mężczyźni aż 61 procent. Różnice te są znacznie mniej wyraźne w nowszych krajach UE, gdzie przeciętnie kobiety uprawiają około 3,4 ha w porównaniu do 6 ha w przypadku mężczyzn.


Europejski sektor rolny tworzy 4,9 procent rolników poniżej 35 roku życia, ktorymi są kobiety i aż  6,4 procent mężczyzn. Większość rolników powyżej 65 lat to w kobiety (40 proc.) w porównaniu do 27,6 proc. mężczyzn.

Dane pokazują, że kobiety są niezwykle aktywne w gospodarstwach rolnych. W gospodarstwach rodzinnych pracuje aż 40 procent kobiet, natomiast jako zwykli pracownicy kobiety stanowią nieco ponad 37 procent.

dograne.pl to Polska internetowa giełda trzody chlewnej, która z miesiąca na miesiąc coraz prężniej się rozwija. 


Internetowa giełda żywca to dla polskich hodowców i rolników źródło cennych informacji. System zbudowany za pośrednictwem dograne.pl automatycznie znajduje kontakty do kontrahentów gotowych odebrać daną partię żywca, w konkretnym terminie i na konkretnych warunkach, bez potrzeby przeglądania ogłoszeń czy spisów zakładów skupujących. Oferty skupu na giełdzie internetowej można złożyć na przyszły termin, dzięki czemu szukając zbytu na świnie użytkownicy otrzymują szybkie powiadomienia o pojawieniu się kontrahenta, którego oferta spełnia oczekiwania co do ilości, lokalizacji, terminu oraz parametrów produktu.  Dodatkowo ceny są negocjowane między dopasowanymi użytkownikami, którzy mogą (ale nie muszą) zdalnie dograć współpracę na warunkach ustalonych między sobą w systemie. 


Korzystanie z udostępnionych za pomocą portalu funkcjonalności jest bezpłatne. Narzędzie stworzone przez dograne.pl obejmuje swoim zakresem całość działań rynkowych, a w ramach  płatnych pakietów będą w przyszłości udostępniane dodatkowe funkcjonalności wykraczające poza potrzeby typowego użytkownika.


System dograne.pl jest partnerem Krajowego Związku Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej oraz Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”. Więcej informacji o zasadach działania aplikacji można znaleźć na stronie systemu dograne.

Najlepszewkuchni.pl to nowy portal, który powstał po analizie badań dotyczących zachowań kulinarnych polaków. Znajduje się na nim ponad 3 tys. przepisów zarówno w formie foto jak i wideo. Zadaniem portalu jest promowanie naturalnych, regionalnych wyrobów firmy Mlekpol.

Twórcy portalu za pomocą prezentowanych treści chcą zwrócić uwagę czytelników gotujących dla rodziny, pasjonatów gotowania - eksperymentatorów, oraz grupy której zależy na przygotowywaniu posiłków szybko i jak najprościej i to dla nich przygotowano dedykowane funkcjonalności oraz treści.


Przepisy zawierają czas przygotowania potrawy, możliwe warianty jej doprawienia oraz orientacyjny koszt jednej porcji. Strona jest interaktywna. Internauci mogą dodawać, komentować i oceniać przepisy oraz dzielić się nimi na swoich profilach społecznościowych. Można pochwalić się także własnymi zdjęciami dań przygotowanych według przepisów ze strony oraz dodać receptury swego autorstwa uzupełnione zdjęciami i materiałami video. Aktywności użytkowników będą punktowane.


Razem ze stroną działa fanpage facebook.com/najlepszewkuchnipl.


Za projekt i budowę portalu odpowiedzialna jest agencja NuOrder specjalizująca się w działaniach digital i performance media.

eAgronom to aplikacja stworzona do zarządzania gospodarstwem i zaprojektowana w celu zwiększenia zysków oraz efektywności gospodarstwa dzięki podejmowaniu odpowiednich decyzji.

W praktyce po zatwierdzeniu planu zawierającego precyzyjne informacje o stanie zawartości minerałów w glebie za pomocą kilku kliknięć będzie można wysłać zapytanie cenowe do kilku partnerów i wybrać najbardziej odpowiadającą nam fnansowo ofertę.  Dodatek do planowania stanowi aplikacja mobilna, która może służyć do przekazywania informacji o wykonaniu zabiegu. Każdy ze zrealizowanych zabiegów moze zostać wydrukowany w formie kart pól, raportu rolno – środowiskowego lub rejestru środków ochrony roślin. 


eAgronom.pl powstał w Estonii i po 6 miesiącach był już używany przez 75% Estońskich producentów zbóż. Tajemnicą jego sukcesu jest fakt, że w całości zosta stworzony w oparciu o sugestie rolników.


Rolnicy z Wielkopolski jako pierwsi będą mieli możliwość wzięcia udziału w cyklu nieodpłatnych ogólnokrajowych szkoleń.

 

Aby się zapisać wystarczy wejść tutaj. Liczba miejsc jest ograniczona. 

źródło: farmer.pl

Żywność w Polsce we wrześniu zdrożała o 4,7 proc. r/r.. Inflacja żywności w naszym kraju jest obecnie najwyższa od końca 2012 r.


W ciągu minionego roku w naszym kraju najbardziej podrożało masło, bo aż o 48 proc. Tylko w czterech europejskich krajach odnotowano procentowo wyższe podwyżki tego produktu. W Niemczech masło kosztuje dziś o 70 proc. więcej niż we wrześniu 2016 r., ale np. we Francji już tylko 7,6 proc. Silnie zdrożały w Polsce również jaja (7,7 proc. r/r), jogurty (9,1 proc. r/r) czy wieprzowina (7,4 proc r/r).


Również zdrowa żywność podrożała na przestrzeni ostatnich miesięcy. W porównaniu z wrześniem ub.r. świeże owoce podrożały o 9,7 proc., a warzywa o 5,8 proc, za to staniały o 0,7 proc. owoce morza czy napoje gazowane - o 0,4 proc.W 2016 r. mediana wydatków na żywność oraz napoje stanowiła 30 proc. wszystkich wydatków emerytów oraz rencistów. 


Na podstawie danych GUS średni dochód rozporządzalny na osobę wzrósł w 2016 r. o 7 proc. Dla gospodarstw domowych otrzymujących świadczenie wychowawcze Rodzina 500+ ten wzrost wyniósł 16,8 proc. (wśród małżeństw z co najmniej trójką dzieci o 25,2 proc.). Wyraźnie podniosły się również dochody na wsi (o 9,8 proc.).

Aż 75 proc. polskich przetwórców mleka znajduje się w dobrej i bardzo dobrej kondycji finansowej. Tylko niewiele z nich boryka się z zaległościami, które łącznie sięgają 2,8 mln zł.Aż 75 proc. polskich przetwórców mleka znajduje się w dobrej i bardzo dobrej kondycji finansowej. Tylko niewiele z nich boryka się z zaległościami, które łącznie sięgają 2,8 mln zł.

W słabej kondycji jest tylko 7 proc. firm, a w bardzo złej 17 proc. Wynika to m.in z faktu, ze rynek mleka i przetworów mlecznych jest jednym z najbardziej wspieranych w UE.  


Z danych wynika, że w bazach BIG oraz BIK zaległe zobowiązania powyżej 60 dni ma 40 firm, które stanowią 7,4 proc. przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Oznacza to, że łączna kwota zaległości przetwórców mleka jest jednak niewielka, sięga 2,8 mln zł. Dla porównania,  roczne obroty branży wynoszą według danych GUS 24 mld zł.Z danych wywnioskować można również, że tylko połowa z 250 mleczarni (głównie spółdzielni) zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym ma zobowiązania wobec banków, a tylko trzy mają opóźnienia w obsłudze kredytów. Mleczarnie mają do spłaty z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych 654,7 mln zł, z czego jedynie 617 tys. zł stanowią należności zaległe opóźnione w obsłudze o co najmniej 60 dni.


Polskie mleczarnie częściej stawiają na żywność funkcjonalną, co przekłada się w eliminowaniu cukru, a dodatkowo poszukują rozwiązań dla produktów nasyconych podwyższoną ilością białka. Wraz z rosnącą liczbą wegan i wegetarian dynamicznie rozwija się gama produktów opartych na mleku pochodzenia roślinnego.

2 października 2017 roku rozpoczęła się kampania reklamowa Grupy Citronex, wiodącego polskiego importera i dystrybutora bananów, który wprowadza na rynek nową markę dla tych owoców.

Promocja marki „Yellow” będzie realizowana z wykorzystaniem telewizji, nośników outdoor i kanału internetowego.

Citronex zajmuje się umacnianiem swojej pozycji na rynku owoców i warzyw od lat. W swojej ofercie posiada jednorodną jakość bananów. W związku z tym zarząd podjął decyzję o stworzeniu silnej marki pozwalającej klientom na łatwe identyfikowanie wybieranych w sklepach bananów. Stworzona marka odwołuje się do żółtego koloru bananów, stąd nazwa “Yellow”. Obok samej nazwy powstał system identyfikacji marki, a filarem kampanii komunikacyjnych będzie postać „bohatera marki” – żółta małpka nawiązująca charakterem i sposobem bycia do współczesnych nastolatków. Produkty pod marką „Yellow” trafiły do wielu sklepów w Polsce, a obecna komunikacja wspiera rozpoczętą już w internecie - poprzez Instagram i Facebook akcję reklamową. 

Za stronę kreatywną odpowiada warszawska agencja Xcommunica.

Budżet marketingowy dla całej kampanii lokującej nową markę na rynku wyniesie prawie milion euro.

Strona 1 z 6

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Aktualności

  • 1
  • 2
  • 3
OSZUŚCI PODSZYWAJĄ SIĘ POD ORANGE

OSZUŚCI PODSZYWAJĄ SIĘ POD ORANGE

Oszuści chcący nabrać potencjalną ofiarę wysyłają maile z domeny "@orange.pl" o tytule "pilne zamówienie" bądź...

E-ZWOLNIENIA

E-ZWOLNIENIA

1 LIPCA 2018 ROKU to termin wprowadzenia e-zwolnień, czyli elektroniczych zwolnień lekarkskich.  Wprowadzenie nowych przepisów ma...

KWIETNIOWE WAŻNE DATY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

KWIETNIOWE WAŻNE DATY DLA PRZEDSIĘBIORCÓ…

1 KWIETNIA 2018 ROKU – ZMIANA ZNAKOWANIA POSZCZEGÓLNYCH RODZAJÓW ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH1 KWIETNIA 2018 ROKU –...

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Gotfryd - Mamy pracujące

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Got…

Te dwie przedsiębiorcze kobiety znają się już ponad 15 lat, a od 4 prowadzą wspólnie popularny portal. Ich celem było...

Rolnicze newsy

  • 1
  • 2
  • 3
KOBIETY W GOSPODARSTWACH TO JUŻ NIE NOWOŚĆ

KOBIETY W GOSPODARSTWACH TO JUŻ NIE NOWO…

W UE obserwuje się, że rośnie liczba gospodarstw prowadzonych przez kobiety.  Według badań średnio około 30...

INTERNETOWY RYNEK TRZODY CHLEWNEJ

INTERNETOWY RYNEK TRZODY CHLEWNEJ

dograne.pl to Polska internetowa giełda trzody chlewnej, która z miesiąca na miesiąc coraz prężniej się...

NAJLEPSZEWKUCHNI.PL – NOWY PORTAL KULINARNY FIRMY MLEKPOL

NAJLEPSZEWKUCHNI.PL – NOWY PORTAL KULINA…

Najlepszewkuchni.pl to nowy portal, który powstał po analizie badań dotyczących zachowań kulinarnych polaków. Znajduje się...