Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Wyszukaj

Nazwa firmy

Branża

Województwo

Wywiady

Wywiady

Przedsiębiorcy, których warto poznać. Osoby działające w biznesie małych i średnich firm, które odznaczają się ciekawymi pomysłami i dużymi sukcesami w branży w jakiej działają. Zapraszamy do zapoznania się z wywiadami z ludżmi biznesu sektora MŚP.

  1. Pani Moniko stworzyła Pani wyjątkowe narzędzie, Smart Planner na 2019 rok, proszę opowiedzieć, co skłoniło Panią do stworzenia plannera? Jaka była geneza?

Dziękuje Pani za budującą opinie. Pomysł na smart planner przyszedł nagle. Na rynku nie ma produktu tego typu uznałam, że jest niezbędny dla każdego ucznia, studenta. Do wydania plannera skłoniła mnie wewnętrzna potrzeba pomocy w rozwoju i znalezieniu istoty człowieczeństwa w młodych ludziach. Obecni uczniowie, studenci są obciążeni wieloma obowiązkami, brakuje im umiejętności planowania, zarządzania swoim czasem, nikt ich nie uczy poprawnej komunikacji, przedsiębiorczości oraz obierania świadomych celów i marzeń w postaci chociażby zawodu.

  1. Jakie są więc główne cele plannera?

Pragnę by młodzi ludzie odnosili sukcesy oraz byli szczęśliwi. Sukcesy, które widać zewnętrzne oraz szczęście, które czują wewnętrznie, duchowo.

  1. Pani Moniko, proszę opowiedzieć nam o tym co robi Pani na co dzień, a co właśnie zmobilizowało Panią do tego by stworzyć narzędzie jakim jest smart planner?

Na co dzień jestem przedsiębiorcą prowadzę wraz z mężem firmę produkcyjno handlową o zasięgu międzynarodowym. Z wykształcenia jestem nauczycielem matematyki, tutorem, trenerem ale przede wszystkim jestem mamą dwóch chłopców w wieku 8 i 15 lat.  Moja pasja do nauczania, szeroko pojęta edukacja, rozwój osobisty, dobrze prosperujący biznes, świadomość braków w polskiej podstawie programowej w szkołach  narodziło we mnie nagłą potrzebę pomocy naszej przyszłości, naszego lepszego jutra – naszej młodzieży. Planner jest dla nich namiastką wiedzy, którą pragnę szerzyć po bardziej szczegółowe techniki, umiejętności, motywację zapraszam już niebawem na szkolenia. Notorycznie spotykam ludzi, którzy gubią się w otaczającym nas chaosie. Nie znają siebie, swoich wartości - co skutkuje złym wyborem kariery edukacyjno-zawodowej. Nie potrafią planować i analizować swoich osiągnięć. Często są znużeni i bezsilni brakuje im motywacji. Uważam, że polskiemu uczniowi potrzebna jest dodatkowa wiedza, która przyczyni się do polepszenia jego wyników. Moją misją jest wspieranie ich w rozwoju swoich karier.

  1. Wspomina Pani o autorskich szkoleniach, jakie są plany w tym zakresie?

Jestem w trakcie pisania mojego autorskiego programu skierowanego głownie do młodych osób w trakcie edukacji lub borykających się z planem, pomysłem na swoje życie. Zależy mi na pomocy im w podejmowaniu świadomych i odpowiedzialnych decyzji spójnych ze sobą. Na szkoleniu uczestnik pozna siebie, swoje mocna strony, talenty, stworzy mapę rozwoju, nauczy się jak ważne w życiu jest planowanie i wyznaczanie celów spójnych ze swoimi wartościami. Zaplanuje swoją karierę edukacyjno-zawodową. Dodatkiem do wiedzy, którą uzyska będą umiejętności miękkie, komunikacja, zarządzanie swoim czasem, przedsiębiorczość, podstawowe umiejętności postępowania w życiu oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach -savoir vivre, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej oraz motywację do dalszego działania. Będzie również możliwość indywidualnych konsultacji tutorskich po szkoleniu.

  1. Mówi Pani, że uczestniczyła w wielu kursach, że ciągle się rozwija, czy może Pani wymienić kilka z nich?

Doskonalenie siebie, systematyczne nauczanie jest moją wartością oraz mocna stroną. Przez 8 lat pracowałam jako nauczyciel w szkole doskonalając swój warsztat pracy na przeróżnych edukacyjnych szkoleniach. Prowadzą firmę nabyłam umiejętności biznesowych oraz zostałam absolwentem RBC Master Business Training.  Ze względu na pasję do nauczania uzyskałam dyplom Akredytowanego Tutora oraz certyfikat trenera. Ukończyłam szereg szkoleń z rozwoju osobistego, technik pamięci, umiejętności miękkich, wychowawczych. Jako rodzic nastolatka - inteligentnego idywidualisty nabrałam umiejętności pracy z tzw „trudnym dzieckiem”, jako rodzic sportowca, piłkarza, biegacza staram się pomagać mu mentalnie czego owocem są miedzy innymi Mazowiecki Puchar Tymbarka, wygrane mecze, turnieje, zawody w biegach . Zarówno młodszy jak i starszy syn osiągają wzorowe wyniki w nauce oraz realizują swoje pasje przy wartościach takich jak dobro, piękno i uczciwość.

  1. Dla kogo jest przeznaczony smart planner?

Pisałam go z myślą o najbardziej potrzebujących czyli młodzieży szkolnej ale biorąc pod uwagę sytuację na rynku, że co 4 osoba zmienia kierunek studiów/pracę, 4,5 mln uczniów rocznie ma niewykorzystany potencjał intelektualny i kreatywny po planner powinny sięgnąć ludzie w każdym wieku. Rozwój osobisty człowieka należy wdrażać od najmłodszych lat kierując się przysłowiem „czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąca”.

  1. Dlaczego właśnie młodzi ludzie?

Młodzi ludzie, licealiści dokują wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej. Wkraczają w dorosłe życie,  zakładają rodziny,  dobrze by było żeby dokonali świadomych wyborów, wkroczyli w swoje dorosłe życie z odpowiedzialnością i odwagą. Jest to czas najlepszy na naukę. Uważam, że należy im pomóc aby wykorzystać ogrom potencjału, który noszą w sobie, zmotywować, zachęcić do pracowitości i tworzenia swojego szczęścia i sukcesów.

  1. Jakie narzędzia wykorzystała Pani w smart plannerze?

W plannerze przedstawione są takie ćwiczenia jak : koło życia, moje wartości, poznaj siebie, moje mocne strony, talent – po prostu, mapa rozwoju, wyznaczanie swojej drogi do sukcesu, zegary czasu zawarte są również artykuły wraz z ćwiczeniami, materiałami, tytułami książek oraz adresy stron internetowych w celu poszerzenia danej wiedzy z takich tematów jak: motywacja do nauki-jak ją zdobyć?, złodzieje czasu, efektywna nauka, jak być przedsiębiorczym?, proaktywność w edukacji(sketchnoting), Sport to zdrowie! Prawidłowe nawyki żywieniowe, Inteligencja emocjonalna, Stres, Hejt, Asertywność, Komunikacja, Kształtowanie charakteru. Oprócz narzędzi i wiedzy jest miejsce na planowanie i analizowanie swoich osiągnięć. Miejsce na wypisanie: Marzeń na ten rok, ważnych dat, planu lekcji oraz zajęć pozaszkolnych, zadań danego tygodnia, miesiąca oraz roku(testy, prace pisemne, szkolne projekty, spotkania ze znajomymi, sport i zabawa, nagrody), klasyfikacji ocen, zadań klasowych, projektów grupowych oraz prowadzenie wdzięczności i kroniki sukcesów.

  1. Czy różni się smart planner od dostępnych na rynku plannerów?

Nie jestem w stanie porównać ponieważ nie znalazłam na rynku kalendarza, plannera, dziennika przeznaczonego dla takiej grupy ludzi z przeznaczeniem głównie na edukacje. Jest to jedyny taki produkt na rynku.

  1. Wielu młodych ludzi może nie dać sobie samemu rady z tak rozwojowymi narzędziami, planuje pani jakieś filmy instruktażowe? Szkolenia?

Na chwilę obecną jestem w stanie pomóc użytkownikowi w formie konwersacji przez Skype. Filmik instruktarzowe zostaną niebawem nagrane i zamieszczone na stronie www.smartplanner.pl. Realizację szkoleń planuje na marzec.

  1. Czy np. szkoły lub inne instytucje pedagogiczne mogą liczyć na jakąś ofertę specjalną dla swoich uczniów?

Oczywiście. Biorąc pod uwagę liczebność grup oferta będzie korzystniejsza finansowo.

  1. Jak można zakupić smart planner?

Smart planner można zakupić zarówno przez fb wpisując smartplanner lub na allegro. Zapraszam na stronę www.smartplanner.pl

  1. Jakie są plany na planner rok 2020 rok.

W roku 2020 smart planner będzie wydany na szkolny rok kalendarzowy  tzn od września do sierpnia.

Dziękuję za poświęcony czas i życzę sukcesów.

Agnieszka Śliwka

Pomysłodawca Portalu MŚP

Dodatkowe informacje

  • Nazwa firmy GAIK ACADEMY
  • Branża Badania i rozwój
  • Województwo mazowieckie

Specjalnie dla portalu MŚP - dr Ewelina Iwanek - Prezes Zarządu/ Dyrektor Generalny.

Pani Doktor Ewelina Iwanek to Absolwentka Wydziału Chemii (2000 r.) oraz Wydziału Prawa i Administracji (2002 r.) Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2006 r. ukończyła Podyplomowe Studia w zakresie przygotowywania projektów i zarządzania funduszami europejskimi w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. W 2011 r. ukończyła prawnicze studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji. Doktor nauk prawniczych i autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa administracyjnego.  
Od początku kariery zawodowej związana z Polską Fundacją Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” oraz Wyższą Szkołą Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Kierownik projektów finansowanych ze środków UE i koordynator projektów międzynarodowych, trener w zakresie przygotowywania i zarządzania projektami międzynarodowymi. Uczestnik szkoleń i konferencji międzynarodowych w zakresie zarządzania projektami. Posiada Certyfikat PRINCE2.
Od marca 2013 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu/Dyrektora Generalnego Polskiej. Fundacji Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland”.

Dodatkowe informacje

  • Nazwa firmy Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland”.
  • Branża Badania i rozwój
  • Województwo lubelskie
wtorek, 23 październik 2018 19:30

Joanna Gosiewska-Giralt

Joanna Gosiewska - Giralt - Prezes zarządu w FUNDACJI PROGRAM POMOCY PIERWSZA PRACA. Pomysłodawczyni niesamowitej inicjatywy, wspierajacej tysiące młodych ludzi.Cudowna kobieta i bizneswoman.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Panią Joanną.

1.    Pani Joanno, proszę opowiedzieć, co skłoniło Panią do stworzenia Fundacji? Co się wydarzyło?

Miałam 9 lat jak zmarł mi tata i wtedy jak czułam ten ból i pustkę obiecałam sobie jako mała dziewczynka, że będę sławną piosenkarką, będę bogata i będę pomagać dzieciom z domu dziecka. Piosenkarką co prawda nie zostałam, ale odniosłam sukces zawodowy i chcę się dzielić z tymi młodymi ludźmi swoim doświadczeniem. Nie byłam w domu dziecka, ale ciężka praca na wsi mocno mnie ukształtowała. W 2000 roku przyjechałam do Warszawy na studia i musiałam podjąć pracę.W tamtych czasach przy dużym bezrobociu znalezienie pracy prosto po szkole graniczyło z cudem.  Jednak udało mi się. Chcę pokazać naszym podopiecznym, że bez względu na to jaką masz przeszłość to przyszłość należy do nas samych.

2.    Jakie są więc główne cele jakie stawia przed sobą fundacja?

Wdrożenie w życie Ogólnopolskiego Programu Pierwsza Praca - jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie dedykowane do młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych w całym kraju. Program ma za zadanie ujednolicić oraz usprawnić  proces komunikacji pomiędzy wychowankami pieczy zastępczej, fundacjami działającymi na rzecz pieczy zastępczej oraz światem pracodawców. Nowa inicjatywa społeczna w zakresie aktywizacji zawodowej ma pomóc młodym ludziom znaleźć pracę i źródło utrzymania. Wsparcie w tym zakresie jest bardzo ważne, aby po wyjściu z placówki lub rodziny zastępczej mogliby utrzymać się samodzielnie i dalej kroczyć ustaloną przez siebie ścieżką kariery zawodowej.

3.    Do kogo kierujecie swoje działania?

Uczestnik programu to osoby od 15 lat do 28. Chcemy pojawić się w życiu młodego człowieka jeszcze przed wyborem szkoły średniej. To bardzo istotne, aby pomóc mu jak najbardziej świadomie podjąć tą decyzję, bo w ich przypadku to jest bardzo ważna decyzja. Czasami nawet nie kończą szkoły średniej a muszą opuścić placówkę, muszą znaleźć pracę i samemu się utrzymać. Nie mają więc czasu na podejmowanie złych wyborów.

4.    Czy może Pani pochwalić się jakimiś konkretnymi projektami, które zrealizowaliście lub realizujecie?

W ramach tego projektu organizowane są Wojewódzkie Pikniki Zawodowe, które mają za zadanie w jednym dniu z danego województwa skupić dzieci i młodzież z pieczy zastępczej. Na te pikniki zapraszamy firmy z różnych branż, pokazujemy różne zawody, wystawiają swoją ofertę też szkoły średnie oraz doradcy zawodowi gotowi pomóc młodzieży wybrać swoją ścieżkę kariery. Pierwszy Wojewódzki Piknik Zawodowy odbył się 3 czerwca 2017 roku w województwie podlaskim, drugi był w województwie pomorskim a ostatni we wrześniu odbył się w województwie wielkopolskim. Łącznie na tych trzech piknikach skupiliśmy ponad 2 tysiące dzieci i młodzieży a reportaże z nich można zobaczyć na naszym fundacyjnym kanale YouTube.   

5.    Dzięki Państwa inicjatywom wiele młodych może znaleźć miejsce na rynku pracy, czy może Pani opowiedzieć jakie działania podejmujecie by pomóc tym osobom?

Zaczynamy od testów, które mają im pomóc odkryć swoje talenty i predyspozycje interpersonalne – to bardzo ważne, aby poznać siebie lepiej, aby dobrać dla siebie zawód w zgodzie z sobą samym. Podopieczni uczestniczą w różnych szkoleniach, na które maja za zadanie ułatwić im znalezienie pracy oraz utrzymanie się w niej. Wspólnie z partnerami z biznesu dajemy im możliwości staży, spotkań z ludźmi z różnych branż oraz popróbowania różnych możliwości poprzez gry ekonomiczne.

7.    Są też i takie międzynarodowe projekty? Czego dotyczą?

Nasza platforma internetowa „serce 4xP”, która jest narzędziem informatycznym mającym za zadanie zarządzać całym programem, jest napisana w języku polskim i angielskim – z możliwością tłumaczenia na inne języki. Ważne jest dla nas, aby nasi partnerzy – międzynarodowe firmy mogły nasz program wdrążyć na zagranicznych rynkach – takie rozwiązania CSR grupy.

8.    Jak można skorzystać z Państwa wsparcia?

Zapraszamy do zgłaszana się do nas młodzieży z całego kraju, której damy możliwość wejścia w życie dorosłe w sposób bezpieczny i przemyślany.  

9.    Z kim współpracujecie? Z jakimi markami? W jakim zakresie pomagają one w realizacji celów?

Współpracujemy ze wszystkimi, którym dobro tych młodych ludzi jest też ważne. Zgłaszają się już do nas zarówno duże, międzynarodowe firmy jak i firmy rodzinne. W naszym programie każdy jest wygranym, nie tylko uczestnik, ale tez pracodawca, który nawiązuje relacje ze swoim potencjalnym pracownikiem. W naszych działaniach biorą udział m.in. takie firmy jak: Jeronimo Martins, Aviva, McDonald, Sntander Bank, Xerox, Work Service, PwC czy Orange.

10.    Jakie są plany na rok 2019 rok.

Wspólnie z Krajowym Centrum Pracy wystąpiliśmy do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o możliwość aktywizacji zawodowej 1 500 młodych osób, które opuściły piecz zastępczą. Jest to duże wyzwanie oraz początek myślę dobrej współpracy z administracja publiczną na najwyższym szczeblu. Mamy w planach również trzy wojewódzkie pikniki zawodowe oraz kilka projektów z zasięgiem krajowym.   


Dziękuję za poświęcony czas i życzę sukcesów.
Agnieszka Śliwka

 

Dodatkowe informacje

  • Nazwa firmy FUNDACJA PROGRAM POMOCY PIERWSZA PRACA
  • Branża Edukacja, szkolenia
  • Województwo mazowieckie
niedziela, 14 czerwiec 2015 00:00

Wykorzystać potencjał małych i średnich firm.

Napisane przez

Rozmowa z Agnieszką Śliwka- Gumienna – właścicielką agencji rozwoju marek wyjątkowych – Studia Marki Brandsoul. Rozmowa została przeprowadzona przez Ilonę Adamską, redaktor naczelną Law Business Quality i ukazała się w numerze majowym magazynu.

Dodatkowe informacje

  • Nazwa firmy Studio Marki Brandsoul
  • Branża Doradztwo marketingowe, PR
  • Województwo wielkopolskie

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Aktualności

  • 1
  • 2
  • 3
Wyższe wpływy z VAT, PIT, CIT

Wyższe wpływy z VAT, PIT, CIT

Wyniki za 2018 rok są zaskakujące. Wpływy z VAT są wyższe o 12 %, w...

Ferie zimowe - daty

Ferie zimowe - daty

Ferie zimowe 2019 już wkrótce! Poniżej pełen harmonogram zgodnie z informacjami na :www.men.gov.pl I TURA - 14.01-27.01.2019 województwa:...

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Gotfryd - Mamy pracujące

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Got…

Te dwie przedsiębiorcze kobiety znają się już ponad 15 lat, a od 4 prowadzą wspólnie popularny portal. Ich celem było...

Rolnicze newsy

  • 1
  • 2
  • 3
NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej.

NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie d…

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosiła, że od 15.10.2018 do 13.11.2018 można składać wniosek na...

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy nie mogą sprzedawać plonów!

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy n…

Zakaz handlu w niedzielę objął także rolników. Swoich zbiorów w ten dzień nie mogą sprzedawać...

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na bardziej ekologiczną żywność

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na…

Reforma rolnictwa ekologicznego w UE spowodowała ujednolicenie przepisów, z których niektóre wprowadzono ponad 20 lat...