Izba Skarbowa w Katowicach stwierdziła, że obecne przepisy dopuszczają możliwość przechowywania faktur w dowolny sposób (interpretacja z 27.02.2015 r., sygnatura IBPP3/443-1391/14/JP). Z zapytaniem zwróciła się pewna spółka tytoniowa. Otrzymywała ona wiele faktur papierowych i postanowiła zredukować koszty ich przetrzymywania. Interpretacja Izby oznacza to, że zarówno faktury jak i paragony mogą być zachowane w firmie w formie zapisu elektronicznego na elektronicznych nośnikach danych. Zamiast zbierania kolejnych kartek do segregatorów wystarczy zrobić skan i zapisać na dysku lub w „chmurze”, udostępnionej przez bank lub firmę. Jedyny wymóg - dane muszą być czytelne. Stanowisko Izby Skarbowej rozwiewa wątpliwości, które do tej pory mieli przedsiębiorcy. Decyzja jest szczególnie ważna dla właścicieli małych firm. Dotąd musieli oni zbierać duże ilości papierowych faktur, aby przy okazji kontroli okazać wszystkie fiskusowi. Dla mikroprzedsiębiorców stanowisko Izby oznacza znacznie mniejsze koszty związane z przechowywaniem i archiwizacją dokumentów.