Nieuczciwe reklamym wprowadzanie komsumentów w błąd oraz fikcyjne rejestracje w GIS to tów. GIS postuluje o wprowadzenie specjalnej opłaty w wysokości 1000 zł za zgłoszenie jednego produktu. Propozycja została zawarta w projekcie nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
W chwili obecnej wprowadzenie nowego produktu jest bezpłatne, co powoduje, że GIS zalewany jest rocznie ponad 7 tysiącami wniosków rejestrujących nowe suplementy. Wprowadzenie opłaty ma ograniczyć ilość składanych wniosków i docelowo ograniczyć rynek suplementów. Dodatkowo proponowane jest obowiązkowe zamieszczanie na opakowaniu ostrzeżenia dla konsumenta zajmującego aż 20 proc. powierzchni. Ma powstać również lista dozwolonych składników.
Opłaty o ograniczenia to nie wszystko. Dodatkowo dojdą bardzo wysokie kary, sięgające nawet 20 mln zł za niedostosowanie się do planowanych ograniczeń w reklamie. Polegają one na tym, że nie będą mogły trafiać do dzieci, a w każdym ogłoszeniu będzie wygłaszana lub publikowana obowiązkowa formuła informacyjna.
Wg organizacji polskie regulacje staną się najbardziej rygorystyczne pośród wszystkich w UE.
1 lub nawet 100 tys. zł - tyle może wynieść kara za złamanie zakazu handlu w niedzielę. Projekt ustawy dot. handlu w niedziele zakłada, że zakaz ma obowiązywać w 1 i 3 niedzielę miesiąca.
Ograniczenie handlu w niedziele to głównie zamknięcie sklepów wielkopowierzchniowych, jednak e-handel też ma zostać w pewien sposób ograniczony, ale nad doprecyzowaniem tej kwestii trwają jeszcze rozmowy.
Nowe przepisy to nie tylko zakaz handlu w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca, ale również wyjęcie spod tego zakazu Poczty Polskiej.
Trwają prace legislacyjne. Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2018 roku.
Komenda Stołeczna Policji podczas spotkań z uczniami liceum w Warszawie, Boianowie i w Pomiechówku zachęca maturzystów do wstąpienia w szeregi służby mundurowej.
KSP przygotował film i specjalne broszury promujące służbę policjantów, a to wszystko w celu zachęcenie młodych ludzi do wstąpienia do policji. Młodzież otrzymuje specjane poradniki przygotowane przez Wydział Komunikacji Społecznej Komendy Stołecznej Policji we współpracy z Sekcją Doboru Wydziału Kadr, w których znajdą najważniejsze informacje dotyczące zasad i wymogów, jakie musi spełniać kandydat do pracy w policji. W publikacji będą zawarte również informacje dotyczące poszczególnych etapów procedury kwalifikacyjnej - podaje Komenda Stołeczna Policji.
Policjanci planują zorganizować również podobne spotkania dla studentów warszawskich uczelni, również w celu zachęcenia do wstąpienia do służb mundurowych.
Popularny jeszcze do niedawna los komunikatora gadu-gadu stoi pod znakiem zapytania. Spółka SARE, która miała zostać nowym właścicielem firmy wycofała się z negocjacji.
Plany firmy Sare co do gadu-gadu były ambitne. Zasoby na serwerach komunikatora miały posłużyć do tworzenia kampanii marketingowych oraz poszerzać działania sprzedażowe firmy przez tworzenie czatu na stronach internetowych. Proces przejęcia komunikatora miał też zasilić kadry Sare o doświadczony zespół programistów. Na razie jednak obecny właściciel firma Xevin będzie musiał renegocjować warunki umowy bądź szukać nowego kupca. Może dzięki temu zostaną zaimplementowane nowe rozwiązania.
W związku ze zwiększonym zainteresowaniem zdrowym odżywianiem Lidl postanowił wprowadzić do swojej oferty linię produktów BIO oraz FIT. ,W związku ze zwiększonym zainteresowaniem zdrowym odżywianiem Lidl postanowił wprowadzić do swojej oferty linię produktów BIO oraz FIT.
Produkty bio cechuje wysoka jakość, ze względu na zasady produkcji, pakowania, transportu czy przechowywania. Przy ich produkcji nie wykorzystuje się organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO), a stosowanie dodatków do żywności podlega sporym ograniczeniom.
Prawdziwe produkty BIO na opakowaniach powinnym mieć nadrukowany zielony „euro-listek”, a pod produktem numer identyfikacyjny (np. PL-EKO-07) przypisany do firmy przyznającej certyfikaty ekologiczne. Na opakowaniu powinna widnieć także informacja o pochodzeniu danego produktu. Asortyment tego typu można znaleźć również w sklepach Lidl, gdzie będzie się znajdować na specjalnym regale, w jednym miejscu w sklepie, by zwiększyć komfort robienia zakupów.W sklepach Lidl dostępne są także warzywa i owoce pochodzące z upraw ekologicznych czy bio artykuły nabiałowe. Dodatkowo sieć zobowiązała się do redukcji zawartości soli i cukru w produktach marek własnych Lidla o 20% do 2025 roku, a także zaostrzenia norm zawartości pozostałości pestycydów we wszystkich warzywach i owocach sprzedawanych przez sieć.
Sprzedawany w Katowicach napój o nazwie "John Lemon", musi zmienić swoją nazwę. Wszystko w związku ze zgłoszeniem prawnika reprezentującego Yoko Ono, wdowę po Johnu Lennonie.
Nazwa napoju została kilka lat temu zastrzeżona na terenie całej Unii Europejskiej przez właścicieli firmy produkującej napój John Lemon, w celu uniknięcia kłopotów. Mimo to, sprawa o wykorzystanie i nadużycie imienia jej zmarłego męża trafi na drogę sądową.
Napój sprzedawany jest rocznie w ponad 20 krajach w ilości 6 milionów sztuk.
W związku z zawartą ugodą od listopada napój będzie sprzedawany pod nazwą On Lemon.
45 godzin tygodniowo - tyle wynosi średnia czasu, jaki Polacy spędzają w pracy tygodniowo. Najbardziej pracowite są osoby zarabiające ponad 3999 zł oraz osoby, które prowadzą własną działalność gospodarczą.
Czas pracy nie wzrasta tylko w związku ze wzrostem wynagrodzenia. Badania wykazały, że mężczyźni pracują o ponad 5,5 godziny dłużej, niż kobiety.
Polacy znajdują się w czołówce najbardziej zapracowanych narodów. W związku ze wzrostem nadgodzin zwiększają się wynagrodzenia. Niskie inwestycje w połączeniu z deficytami pracowników sprawiają, że firmy, żeby utrzymać produkcję, muszą jednak wydłużać czas pracy osobom już zatrudnionym, jednak pracownik przepracowany nie jest efektywny.
W firmach, w których istnieje możliwość wydłużania czasu pracy, wielu pracowników korzysta z nadgodzin w celu zwiększenia dochodu. Różnica między osobami o największych, a najmniejszych dochodach wynosi 8 godzin tygodniowo czyli jeden dzień roboczy.
Badanie zostały opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Kantar Millward Brown S.A. Sondaż przeprowadzono za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATIBUS.