logo portal msp zlote fb500px

Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Wyszukaj

Aktualności

czwartek, 16 marzec 2017 14:20

REKORDOWY ZYSK ORLENU W 2016 ROKU

PKN Orlen w 2016 r. osiągnął rekordowy w historii spółki zysk na poziomie 5,4 mld zł (netto) i był wyższy o 4,3 mld zł od uzyskanego w 2015 r.

Konsekwentne działania ukierunkowane na wzrost wartości spółki przyniosły efekt w postaci rekordowego zysku. W 2016 r. PKN Orlen kolejny rok z rzędu wypłacił dywidendę, która z zysku za 2015 r. wyniosła wtedy 2 zł na jedną akcję. Zarząd spółki rekomenduje wypłatę dywidendy z zysku za 2016 r. w wysokości 3 zł na jedną akcję i taką propozycję przedstawi na najbliższym Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu akcjonariuszy, które podejmie ostateczną decyzje w tej sprawie.

Dodatkowe informacje

  • Branża BHP / ochrona środowiska
piątek, 10 marzec 2017 06:41

ZWOLNIENIA W PZU

PZU SA i PZU Życie SA zdecydowały o restrukturyzacji zatrudnienia, która może objąć do 956 osób. Restrukturyzacja ma się rozpocząć 24 marca i zakończyć 17 grudnia 2017 r.

Planowane zmiany zatrudnienia to przyjęta i realizowana Strategia Grupy PZU na lata 2016-2020, która powstała w porozumieniu ze związkami zawodowymi działającymi w PZU. Pracownicy oprócz odpraw gwarantowanych, wynikających z ustawy o zwolnieniach grupowych, będą mogli prawdopodobnie także liczyć na dodatkowe odprawy. Otrzymają je Ci pracownicy, którzy zawrą porozumienie o rozwiązaniu umowy o pracę. Ponadto każda osoba objęta procesem zwolnień grupowych będzie miała możliwość skorzystania ze specjalnie przygotowanego programu outplacmentowego, który ma na celu ułatwić   byłym pracownikom PZU jak najszybszy powrót na rynek pracy

Dodatkowe informacje

  • Branża Ubezpieczenia

Każda firma, która chce osiągnąć sukces w e-commerce, musi znać oczekiwania swoich klientów. Może je poznać za pomocą użycia narzędzi odpowiednio dopasowanych do potrzeb. Co zrobić, by zwiększyć swoją skuteczność i pokonać konkurencję?


„Tracking” (czyli śledzenie) to pojęcie niejednoznaczne. W przypadku e-commerce odnosi się ono do monitoringu, w którym jest kluczowym czynnikiem odniesienia sukcesu w e-handlu.
Można powiedzieć, że „śledzenie” jest najlepszym przyjacielem cyfrowego marketera. Pozwala on firmom na monitorowanie różnorodnych danych dotyczących obecnych oraz potencjalnych klientów w sieci i na kanałach mobilnych, a następnie wykorzystywanie zdobytych informacji w celu udoskonalenia świadczonych usług. O roli śledzenia w e-handlu opowiada Tomasz Gibas, założyciel Coders Center, czyli polskiej firmy specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań typu ECM oraz e-commerce.

Co zapewnia „tracking”?
Śledząc zachowania klientów w sieci, firmy często szczegółowo analizują ich ruchy. Sprawdzają także ile osób dokonuje ponownych zakupów oraz kwotę, którą każdorazowo wydają w sklepie internetowym. Jednak to zaledwie część możliwości, które oferuje „tracking”. Zaawansowany system pozwala przedsiębiorstwom na jeszcze dokładniejsze śledzenie działań klienta w sieci. Firmy mogą dowiedzieć się m.in. ile zysku przynosi każdy użytkownik, jakie jest źródło ruchu na stronie czy też uzyskać informacje o wartości produktów, które znajdowały się w koszyku, a z których klient zrezygnował.

Jak używać narzędzi trackingowych w biznesie?
Uzyskanie tych wszystkich danych pozwoli na dokładniejsze poznanie klienta, a w efekcie przygotowanie oferty dostosowanej do jego potrzeb. Z jednej bowiem strony klienci nie chcą czuć się w sieci osaczeni, z drugiej - w dzisiejszych czasach największą wagę przykładają do oszczędności czasu oraz cenią rozwiązania intuicyjne. Klikanie w kilka różnych miejsc, aby znaleźć poszukiwany produkt, to dla współczesnych konsumentów często zbyt dużo. Właśnie dlatego to specjalnie przygotowana oferta, czy też spersonalizowana wiadomość, którą klient zobaczy bez żadnego dodatkowego kliknięcia, są dziś gwarancją sukcesu na wymagającym rynku e-handlu.
Organizacje, które używają takich narzędzi jak „tracking”, muszą jednak robić to w odpowiedni i przemyślany sposób. Dobranie właściwych środków CMS oraz e-commerce wymaga wiedzy i dobrej znajomości branży. Korzystanie z usług firm oferujących takie rozwiązania daje gwarancje, że wprowadzone dane są poprawne, aktualne i bezpieczne. Jednak, aby tego typu narzędzia były skuteczne, dane muszą być weryfikowane systematycznie. Jednorazowa próba w tym wypadku nie wystarczy.

Wymiana informacji
„Tracking” jest pewnego rodzaju kompromisem lub wymianą informacji pomiędzy klientem a firmą. Jedna strona wyjawia swoje oczekiwania, dzięki czemu druga może je spełnić za pośrednictwem witryn e-commerce. Warto pamiętać, że aby ten proces przebiegał poprawnie, pomiędzy nimi musi być utrzymana interakcja, zarówno na stronie internetowej, jak i przez kanały mobilne.
Oczywiście „śledzenie” stanowi zaledwie niewielką część e-commerce. Dedykowane systemy są w stanie zapewnić o wiele więcej, szczególnie jeśli współpraca trwa od samego początku istnienia firmy. E-commerce jest w stanie wpłynąć na jej rozwój, a więc pomaga przedsiębiorstwu odnieść sukces na wymagającym rynku.

Dodatkowe informacje

  • Branża Doradztwo marketingowe, PR, Internet, e-commerce, nowe media

Podatek bankowy – droższe kredyty i OC
•    Od roku obowiązuje w Polsce tzw. podatek bankowy, nakładający dodatkowe zobowiązania na instytucje finansowe, w tym także na zakłady ubezpieczeń.
•    Banki zareagowały natychmiastowo, podnosząc marże kredytów jeszcze przed wejściem ustawy w życie.
•    Podatek bankowy stał się także jedną z przyczyn kolejnych podwyżek cen OC.

1 lutego 2016 r. weszła w życie ustawa o podatku od niektórych instytucji finansowych, zwana także podatkiem bankowym. Nowymi przepisami objęte zostały jednak nie tylko banki, lecz także zakłady ubezpieczeń, SKOK-i oraz firmy pożyczkowe. Od tego dnia, wszystkie te instytucje zobowiązane są do zapłaty stawki 0,44% wartości swoich aktywów rocznie. W przypadku ubezpieczycieli, opodatkowaniu podlegają aktywa powyżej 2 mld zł.
 
Zobowiązania banków częściowo spłacają kredytobiorcy
Początkowo zakładano, że nowa reforma uderzy w duże instytucje finansowe. Szybko okazało się jednak, że część kosztów będzie musiał ponieść konsument. Niespełna po tygodniu od przekazania do Sejmu projektu ustawy, dwa banki zdecydowały się na podniesienie swoich marży. Przewidywano, że w ich ślad pójdą wszystkie funkcjonujące na polskim rynku banki, początkowo obciążając klientów 20-30% kosztami podatku, ale z czasem ten odsetek wzrośnie aż do 50%.

- Faktycznie, większość banków zdecydowała się na podniesienie swoich marży w odpowiedzi na nowe regulacje. W listopadzie 2015, czyli przed zapowiedzią wprowadzenia podatku bankowego, dla kredytu na 300 000 zł przy 20% wkładzie własnym, najniższa marża kredytu hipotecznego wynosiła 1,55%, a średnia rynkowa 1,79%. Obecnie, najniższa obowiązująca na rynku marża wynosi 1,67%, średnia natomiast 2,02%. – tłumaczy Katarzyna Dmowska z ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych.
 
Nieustanny wzrost cen OC także przez podatek bankowy
Teoretycznie, wprowadzenie ustawy nie powinno stanowić powodu do podniesienia cen. Jednak jak prognozują analitycy PIU, dodatkowe obciążenie sektora finansowego wyniesie nawet 500 mln zł i ubezpieczyciele mogą starać się rekompensować te wydatki wyższymi cenami. Potwierdzają to dane przygotowane przez multiagencję Superpolisa.pl z których wynika, że na początku lutego 2016 r. obowiązkowe polisy dla przykładowych kierowców były droższe niż rok wcześniej i ich ceny ciągle rosną.

- Obecnego wzrostu cen OC nie należy wiązać wyłącznie z nowym podatkiem. Podwyżki zaczęły się już pod koniec 2014 r., jako skutek niekorzystnych wyników finansowych branży w ubezpieczeniach komunikacyjnych, wyższego poziomu wypłacanych świadczeń i odszkodowań, a także kolejnych publikowanych przez KNF wytycznych odnośnie likwidacji szkód i sposobu kalkulacji składek. Pamiętać trzeba także, że aktywa nie wszystkich ubezpieczycieli przekraczają 2 mld zł, więc podatek bankowy nie jest obciążeniem dla wszystkich przedstawicieli rynku – tłumaczy Jakub Nowiński, Członek Zarządu multiagencji ubezpieczeniowej Superpolisa.pl.
    
W swoim barometrze cen porównywarka sprawdziła, ile kosztuje OC we wszystkich miastach wojewódzkich dla dwóch profili kierowców i samochodów: 33-letniego właściciela 5-letniego opla astry, który prawo jazdy ma od 10 lat i już 7 rok opłaca OC oraz 37-latka z prawem jazdy od 15 lat, od 10 lat wykupującego OC, który jeździ 4-letnim volkswagenem golfem. Obaj nie mają szkód na koncie. Szczegółowe porównanie cen znajduje się w tabelach pod tekstem.

Drożej we wszystkich miastach
Aktualne, wykonane na przełomie stycznia i lutego kalkulacje pokazują, że niezależnie od miasta wojewódzkiego ceny OC od początku 2017 r. „idą” w górę. I to w porównaniu z 2016 r., w którym można było już przecież obserwować dynamiczny, nieraz kilkudziesięcioprocentowy wzrost cen w porównaniu 2015 r. Np. w Warszawie 33-letni posiadacz opla astry nie kupi obecnie polisy taniej niż za 818 zł, podczas gdy równo rok temu ceny zaczynały się dla niego od 608 zł. To oznacza wzrost o 35%. Dobrze obrazuje to także przykład Gdańska, gdzie najniższa obecnie cena dla tego kierowcy wzrosła rok do roku o 40% i wynosi teraz 907 zł. Z kolei 37-latek z drugiego przykładu na OC musi wyłożyć kwotę o 54% większą w Warszawie, o 20% we Wrocławiu i o 36% w Gdańsku. Ten kierowca wyższe ceny znajdzie we wszystkich miastach wojewódzkich.

- Pomimo tego, że ceny polis OC wzrosły we wszystkich województwach, nadal warto porównywać oferty u kilku ubezpieczycieli. W poszczególnych towarzystwach oferty różnią się od siebie, choć dotyczą tego samego kierowcy, samochodu oraz zakresu ochrony, który odgórnie narzuca ustawa. Rozpiętość cenowa pomiędzy najtańszą a najdroższą polisą to nawet kilkaset złotych dla tego samego kierowcy – dodaje Jakub Nowiński z Superpolisy.

Przywoływany już właściciel opla astry z Warszawy kupi OC za 818 zł w jednej z firm, natomiast w innej już za 1901 zł – to o ponad tysiąc złotych drożej. Ten mechanizm obserwowany jest w przypadku wszystkich bez wyjątku kierowców. Aby nie przepłacić za drożejące polisy, warto przed zakupem poszukać najlepszej i najtańszej oferty porównując ubezpieczenia ze sobą.

Najniższe ceny OC w 2014, 2015, 2016 i 2017 r. – PROFIL 1

 

Kierowca i samochód

 

- 33-letni mężczyzna, prawo jazdy - 10 lat, OC - 7 lat, zawsze bezszkodowo

 
 

- 5-letni opel astra o mocy 110 KM i pojemności 1,7 l

 

Miasto

Najniższa cena - koniec 2014 r.

Najniższa cena – koniec 2015 r.

Najniższa cena – luty 2016 r.

Najniższa cena - luty 2017 r.

 
 

Białystok

326,00 zł

460,00 zł

500,00 zł

699,86 zł

 

Bydgoszcz

357,00 zł

460,00 zł

527,00 zł

722,18 zł

 

Gdańsk

391,00 zł

572,00 zł

649,00 zł

907,00 zł

 

Gorzów Wlkp.

332,00 zł

453,00 zł

461,00 zł

713,87 zł

 

Katowice

296,00 zł

456,44 zł

502,00 zł

676,28 zł

 

Kielce

287,00 zł

376,57 zł

403,00 zł

586,65 zł

 

Kraków

342,00 zł

460,00 zł

527,00 zł

699,00 zł

 

Lublin

311,00 zł

415,00 zł

432,00 zł

615,72 zł

 

Łódź

379,00 zł

505,00 zł

600,00 zł

713,00 zł

 

Olsztyn

325,00 zł

436,31 zł

501,50 zł

721,86 zł

 

Opole

311,00 zł

422,84 zł

497,00 zł

679,18 zł

 

Poznań

379,00 zł

478,00 zł

571,99 zł

766,39 zł

 

Rzeszów

283,00 zł

377,10 zł

414,00 zł

602,65 zł

 

Szczecin

357,00 zł

471,18 zł

547,79 zł

782,57 zł

 

Toruń

323,00 zł

460,00 zł

491,00 zł

774,88 zł

 

Warszawa

399,00 zł

534,37 zł

608,23 zł

818,92 zł

 

Wrocław

391,00 zł

598,00 zł

680,00 zł

917,00 zł

 

Zielona Góra

326,00 zł

460,00 zł

522,77 zł

710,80 zł

 

Dane: www.superpolisa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Najniższe ceny OC w 2014, 2015 i 2016 r. – PROFIL 2

 

Kierowca i samochód

 

- 37-letni mężczyzna, prawo jazdy - 15 lat, OC - 10 lat, zawsze bezszkodowo

 

- 4-letni volkswagen golf VI o mocy 105 KM i pojemności 1.6 l

 

Miasto

Najniższa cena - koniec 2014 r.

Najniższa cena – koniec 2015 r.

Najniższa cena – luty 2016 r.

Najniższa cena - luty 2017 r.

 
 

Białystok

338,00 zł

396,35 zł

510,00 zł

696,00 zł

 

Bydgoszcz

360,00 zł

408,88 zł

460,72 zł

719,00 zł

 

Gdańsk

409,28 zł

475,00 zł

574,33 zł

780,00 zł

 

Gorzów Wlkp.

300,66 zł

390,43 zł

438,00 zł

733.35zł

 

Katowice

271,70 zł

392,97 zł

440,64 zł

674,00 zł

 

Kielce

299,74 zł

326,59 zł

357,59 zł

587,00 zł

 

Kraków

356,00 zł

424,06 zł

474,25 zł

701,00 zł

 

Lublin

281,00 zł

354,00 zł

398,10 zł

582,00 zł

 

Łódź

342,90 zł

451,98 zł

511,57 zł

779,00 zł

 

Olsztyn

339,42 zł

375,12 zł

429,12 zł

642,00 zł

 

Opole

316,00 zł

366,28 zł

436,12 zł

624,00 zł

 

Poznań

342,66 zł

436,85 zł

484,66 zł

707,00 zł

 

Rzeszów

271,70 zł

326,80 zł

396,46 zł

537,00 zł

 

Szczecin

372,00 zł

403,45 zł

465,67 zł

739,00 zł

 

Toruń

337,96 zł

391,00 zł

466,00 zł

642,00 zł

 

Warszawa

416,78 zł

456,28 zł

516,54 zł

793,00 zł

 

Wrocław

408,72 zł

518,00 zł

642,65 zł

773,00 zł

 

Zielona Góra

295,56 zł

397,06 zł

447,15 zł

676,00 zł

 

Dane: www.superpolisa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodatkowe informacje

  • Branża Bankowość, Motoryzacja
poniedziałek, 13 luty 2017 14:32

NAWET 25 LAT WIĘZIENIA ZA OSZUSTWA VAT

Prezydent podpisał nowelę Kodeksu karnego, która zakłada 25 lat więzienia za fałszowanie faktur VAT o wartości ponad 10 mln zł. Nowe przepisy mają na celu pomoc w zwalczaniu procederu wyłudzania z budżetu pieniędzy za naliczony VAT.

Ustawa przewiduje zmiany nie tylko w Kodeksie karnym, ale również w ustawach o policji, CBA, Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej i kontroli skarbowej. Instytucje te będą miały możliwość "prowadzenia czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz kontroli i utrwalania rozmów telefonicznych w przypadku najpoważniejszych typów czynów zabronionych".

Zgodnie z ustawą, jeśli fałszywa faktura służąca do wyłudzenia zwrotu VAT dotyczy towarów lub usług o wartości przekraczającej 5 milionów złotych, przestępstwo będzie zagrożone karą od 3 do 15 lat pozbawienia wolności. Gdy wartość towarów lub usług wskazanych w fałszywych fakturach przewyższać będzie 10 milionów złotych, sprawcom grozić będzie, tak jak w przypadku najpoważniejszych zbrodni, kara pozbawienia wolności w najcięższych wypadkach nawet na 25 lat więzienia.

Nowa ustawa wprowadza możliwość łagodniejszego potraktowania sprawcy, poprzez zastosowanie nadzwyczajnego złagodzenia kary, w wypadku ujawnienia przez niego wszystkich okoliczności przestępstwa oraz wskazania osób współdziałających, a w razie zwrócenia korzyści majątkowej osiągniętej z przestępstwa – nawet odstąpienia od wymierzenia kary.

Ustawa wejdzie w życie 1 marca 2017 roku.

Dodatkowe informacje

  • Branża Prawo

Firma jubilerska YES posiada w chwili obecnej ponad 130 salonów, a w tym roku ma jej przybyć kolejnych 10 punktów franczyzowych. W 2016 roku uzyskała 238 mln zł przychodów ze sprzedaży, a w 2017 r. liczy na kilkuprocentowy wzrost.

Szacuje się, że Polacy wydają na biżuterię 3 mld zł rocznie. Jubilerska najwyższa półka ma wrosnąć aż o 10,2 proc. Do końca 2020 r. Wszystko to w wyniku wzrostu PKB, dochodów i tym samym wydatków na cele konsumpcyjne w tym dobra luksusowe.

Źródło: https://www.pb.pl

Dodatkowe informacje

  • Branża Franczyza, Moda i odzież, Zakupy
piątek, 03 luty 2017 12:45

PGNiG OTWIERA BIURO W LONDYNIE

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo otworzyło z dniem 1 lutego 2017 roku swoje biuro handlowe w samym centrum handlu gazowego w Londynie. Za utworzenie i jego obsługę odpowiada PGNiG Supply & Trading GmbH (PST), spółka zajmująca się obrotem gazem i energią elektryczną w Europie Zachodniej.

Głównym celem utworzenia w Londynie biura handlowego jest wzmocnienie pozycji firmy na globalnym rynku obrotu LNG.

Docelowo londyńskie biuro ma być dla całej Grupy PGNiG międzynarodowym centrum kompetencji w obszarze LNG oraz głównym ośrodkiem handlowym w zakresie krótko- i średnioterminowych kontraktów na gaz skroplony. Londyńskie biuro będzie aktywnie szukać alternatywnych źródeł dostaw do Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu, aby w jak najbardziej optymalny sposób wykorzystać zarezerwowane dla PGNiG moce tej instalacji.

Dodatkowe informacje

  • Branża Inne, Sprzedaż dóbr różnych

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Magda Stawska - zawód to jej pasja

Magda Stawska - zawód to jej pasja

  Magda Stawska, czyli kobieta z misją, jaką jest osiągać i realizować swój potencjał. Praktyk i teoretyk zarządzania, doświadczona menedżerka z...