Już od lutego obowiązywać będą nowe zasady w handlu. Zmiany mają na celu uszczelnienie zakazu handlu w niedziele. Od teraz otwarcie w niehandlowe niedziele sklepów, świadczących usługi pocztowe, będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy przychody z tej działalności przekroczą 40% całkowitych przychodów placówki.
Ewidencja sprzedaży prowadzona ma być oddzielnie dla każdej placówki handlowej, nawet jeśli przedsiębiorca posiada ich kilka. Wpisy w ewidencji odzwierciedlać mają stan rzeczywisty i dokonane powinny być do 20 dnia każdego miesiąca.
„Ewidencja prowadzona w postaci papierowej jest zbroszurowana i ma kolejno ponumerowane karty. Wpisów w ewidencji prowadzonej w postaci papierowej dokonuje się w sposób trwały i wyraźny. W przypadku korekty w ewidencji prowadzonej w postaci papierowej wskazuje się datę jej dokonania oraz dokonuje się jej w taki sposób, aby pierwotna treść pozostała czytelna” – informuje Ministerstwo Finansów.
Źródło: https://tvn24.pl/biznes