ANALIZA SWOT – NA CZYM POLEGA?
Analiza SWOT bada cztery wyżej wspomniane kategorie. Mocne strony skupiają się na detalach wyróżniających firmę na tle konkurencji. Uwzględnienie słabych stron i zagrożeń pomaga wyeliminować najmniej skuteczne elementy. Określenie szans polega na wyszczególnieniu elementów, które mogą w pozytywny sposób wpłynąć na funkcjonowanie firmy.
ANALIZA SWOT – RODZAJE STRATEGII
Chcesz osiągnąć sukces? Samo wyszukiwanie informacji o firmie nie wystarczy. Bardzo ważne jest umiejętne wykorzystanie ich w praktyce. Pomogą Ci w tym cztery główne strategie działania:
- Strategia agresywna – mocne strony i szanse- wykorzystywanie napotkanych okazji.
- Strategia obronna – słabe strony i zagrożenia- zapewnienie przetrwania na rynku.
- Strategia konserwatywna – mocne strony i zagrożenia- radzenie sobie z przeciwnościami z zewnątrz, aby wykorzystać walory firmy.
- Strategia konkurencyjna – słabe strony i szanse- wykorzystywanie szans i pozbywanie się słabych stron.
ANALIZA SWOT – ZALETY
- Uniwersalność- może być wykorzystywana przez różne firmy i branże.
- Kompleksowość- dzięki niej uzyskujesz szczegółową wiedzę o elementach niezbędnych dla funkcjonowania firmy.
- Przejrzystość i prostota.
ANALIZA SWOT – KIEDY JEJ UŻYWAĆ?
- Przed założeniem firmy
- W celu uwidocznienia efektów pracy
- Kiedy firma zmienia kierunek działania
- Kiedy chcemy wyróżnić się na tle konkurencji
- Kiedy chcemy wyeliminować swoje słabe strony
Przygotowane przez Studio Marki Brandsoul.