EMPLOYER BRANDING- DEFINICJA
Employer branding to nic innego jak budowanie marki pracodawcy. Obejmuje on działania, które mają za zadanie stworzyć pozytywny wizerunek firmy. Inaczej mówiąc, chodzi o to, by zatrudnieni (employer branding wewnętrzny) i kandydaci na dane stanowiska (employer branding zewnętrzny) dostrzegali możliwość rozwoju oraz przyjemne środowisko pracy.
JAK POZYSKAĆ I ZATRZYMAĆ NAJBARDZIEJ CENIONYCH PRACOWNIKÓW?
Istnieje wiele sposobów na to, by przekonać kandydatów do pracy i zatrudnionych, że twoja firma dba o pracowników. My wyróżnimy poniżej pięć, naszym zdaniem najważniejszych z nich.
- MOBILIZOWANIE OBECNYCH PRACOWNIKÓW
Jak to zrobić? Istnieją dwie możliwości- system motywacji płacowych i pozapłacowych. Te drugie z nich są szczególnie ciekawe, ponieważ jedyne co cię może ograniczać to twoja wyobraźnia! Zastanów się, jacy są twoi pracownicy, co lubią robić w wolnym czasie i co może sprawić im największą radość. Postaw na kreatywność.
- DBANIE O DOBRĄ ATMOSFERĘ W FIRMIE
Zgrany zespół i pozytywna atmosfera w firmie to podstawa owocnej współpracy. Dlatego też warto m.in. organizować spotkania integracyjne. To właśnie dzięki nim pracownicy są w stanie zbudować bliższe relacje zawodowe.
Koniecznie pamiętaj też o zasadzie work-life balance! Wtedy z pewnością uda ci się uniknąć stresujących sytuacji i niepotrzebnych sporów.
- SOCIAL MEDIA
Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe mają olbrzymią moc. To właśnie za ich pomocą pracodawca może w efektywny sposób zaprezentować swoją firmę. Jak to zrobić? Informuj potencjalnych kandydatów o korzyściach płynących z zatrudnienia w twoim zakładzie pracy. Pamiętaj jednak, aby nie być nachalnym. Kieruj się sprawdzoną zasadą: 20% tekstów reklamowych, a 80% treści rozrywkowych i edukacyjnych.
- TARGI PRACY
Jest to jeden z tych sposobów employer brandingu, który pozwala ci na spotkanie twarzą w twarz i bezpośredni kontakt z kandydatem. Podejdź do tego profesjonalnie i wybierz najbardziej komunikatywną i reprezentatywną osobę z zespołu. Dzięki temu zainteresowani dowiedzą się, czy jest to miejsce pracy, które będzie odpowiadało ich potrzebom.
- STABILNE WARUNKI ZATRUDNIENIA
Niewątpliwie jest to jeden z filarów owocnej współpracy. Nie pozwól na to, by zatrudnieni odczuwali niepokój przed utratą pracy. Dlaczego jest to tak istotne? Stabilne warunki zatrudnienia mają bardzo duże znaczenie w życiu każdego z nas. Nie masz poczucia bezpieczeństwa w pracy? W takim razie wybij sobie z głowy kredyt, zakup mieszkania czy samochodu.
Jak widzisz, employer branding to wizytówka twojej firmy. Dlatego zadbaj o nią najlepiej, jak potrafisz i zaprezentuj się w pozytywny sposób! Zainwestuj w swój wizerunek i wyróżnij się wśród konkurencji.
Opracowano: Studio MARKI BRANDSOUL.