Obraz oparty został na podstawie książki Bena Mezricha „Miliarderzy z przypadku”. Film opowiada o powstaniu niezwykle popularnego w dzisiejszych czasach serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook.
Głównym bohaterem jest Mark, który w październiku 2003 roku, po zerwaniu z dziewczyną, włamuje się do uniwersyteckiej sieci komputerowej. Tworzy tam stronę internetową, która jest bazą studentek Harvardu. Następnie organizuje konkurs, w którym użytkownicy witryny wybierają (z dwóch zdjęć umieszczonych obok siebie), która dziewczyna jest atrakcyjniejsza. Strona nazwana Facemash bardzo szybko staje się popularna i jednocześnie budzi spore kontrowersje. Mark zostaje oskarżony o celowe złamania zabezpieczeń, naruszenie prywatności i praw autorskich. W ten sposób rodzi się początkowy zarys serwisu Facebook - wkrótce bowiem Mark tworzy stronę thefacebook.com, która staje się najpopularniejszym serwisem społecznościowym.
Film ten polecamy wszystkim przedsiębiorcom ze względu na to, że pokazuje on, jak ważny w biznesie jest pomysł i kreatywność.